| کد خبر: 224717 |

شاکری در پی درخواست مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران برای افزایش اعتبارات این بخش در بودجه ۱۴۰۰

بودجه شهرداری توسط مجلس تعیین نمی‌شود

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به دنبال دریافت طلب ۱۲۰۰ میلیاردی خود از دولت باشند تاکیدکرد که شهرداری ردیفی در بودجه نداشته و اعتبارات این بخش توسط شورای شهر تعیین می شود.

تین نیوز

 عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به دنبال دریافت طلب ۱۲۰۰ میلیاردی خود از دولت باشند تاکیدکرد که شهرداری ردیفی در بودجه نداشته و اعتبارات این بخش توسط شورای شهر تعیین می شود.

به گزارش تین نیوز، اقبال شاکری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران مبنی بر اینکه تعمیر و خرید تجهیزات جدید مترو به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و درخواست وی از مجلس برای حمایت از این بخش در فصل بودجه، گفت: مسئولان حوزه شهری تنها 1200میلیارد تومان از دولت طلب دارند، چرا آن را وصول نمی‌کنند؟ ضمن اینکه بخش اعظمی از این بدهی سنگین مربوط به مترو است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون شهرداری باید به دنبال دریافت مطالباتش از دولت و مدیریت صحیح مالی خود باشد، چرا که شهرداری‌ها اغلب از طریق منابع حاصل از درآمدهایی که دارند، بخش‌های مختلف حوزه شهری اعم از مترو را مدیریت می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات مثبتی که در جهت کمک به شهرداری‌ها در مجلس افتاده، کاهش درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده است، همچنین با اعمال تغییراتی در تبصره‌های بودجه 1400 به حوزه شهری کمک کرده و خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته شهرداری باید به طور جدی به دنبال دریافت طلب خود از دولت باشد، ضمن اینکه بودجه شهرداری را شورای شهر تعیین می‌کند و این موضوع ارتباطی به مجلس ندارد و فقط به آنها کمک می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهرداری‌ها ردیفی در بودجه ندارند و ما فقط  سایر ردیف‌هایی که به کلانشهرها اختصاص دارد را اصلاح می‌کنیم و آنها نیز از اعتبارات این بخش بهره‌مند می‌شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.