| کد خبر: 220787 |

ورودی ایستگاه مترو شهید نواب صفوی تهران به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: ورودی شرقی ایستگاه شهید نواب صفوی در خط ۷ مترو تهران از امروز- دوشنبه - به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: ورودی شرقی ایستگاه شهید نواب صفوی در خط ۷ مترو تهران از امروز- دوشنبه - به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی امام روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ پیش از این ایستگاه شهید نواب صفوی به عنوان چهاردهمین ایستگاه خط ۷ مترو تهران، در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده‌بود اما شهروندان تنها از طریق سکوی خط ۲ به خط هفت مترو دسترسی داشتند.

به گفته وی، اکنون با بهره برداری آزمایشی از ورودی شرقی ایستگاه مترو شهیدنواب صفوی، تمام ظرفیت های این ایستگاه فعال شده و دسترسی به محدوده خیابان‌هایی همانند دامپزشکی، جیحون، رودکی تسهیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد:‌ از تجهیزات ویژه ای که همزمان با افتتاح ورودی شرقی این ایستگاه تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد، می توان به سامانه های تهویه تونلی و ایستگاهی، پست برق LPS، تجهیزات مخابراتی و نیز سیستم اطفای حریق اشاره کرد.

این مقام گفت: ایستگاه شهید نواب صفوی در تقاطع خطوط ۲ و ۷ یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های مترو است، این ایستگاه در مجاورت بخش جنوبی تونل توحید، مراکز تجاری منطقه ۱۱ و در یکی از پرترددترین نقاط پایتخت قرار دارد.

وی افزود: موقعیت مکانی، ظرفیت مسافرپذیری و نیز ماهیت تقاطعی ایستگاه نواب باعث شده این ایستگاه در عرصه خدمت رسانی ناوگان ریلی به مسافران تهرانی از اهمیت بالایی برخوردار باشد به گونه‌ای که به طور متوسط روزانه حدود ۵۰ هزار سفر درون شهری را پوشش می دهد.

به گفته امام، زیربنای ایستگاه شهید نواب صفوی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع و عمق آن از سطح زمین ۴۸ متر است.

ایستگاه مترو شهید نواب صفوی، یکی از ایستگاه‌های خط‌ ۲ و خط ۷ متروی تهران است که در آغاز بزرگراه شهید نواب صفوی تهران و در تقاطع خیابان آذربایجان قرار دارد.

مترو تهران و حومه دارای ۷ خط و ۱۲۹ ایستگاه فعال است و طبق وعده مدیران شهری، قرار است تا پایان سال جاری ۱۲ ایستگاه دیگر به بهره‌برداری برسد.

در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است همچنین خط دو دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه ۳ ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه دو ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۱ ایستگاه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.