قطار ملی بر روی ریل پیشرفت
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: پروژه طراحی و ساخت قطار ملی که سال گذشته با بهره گیری از توانمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری داخلی آغاز شد، به زمان بهره برداری اننزدیک می شویم.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: پروژه طراحی و ساخت قطار ملی که سال گذشته با بهره گیری از توانمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری داخلی آغاز شد، به زمان بهره برداری اننزدیک می شویم.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره پروژه طراحی و ساخت قطار ملی اظهارداشت: توسعه حملو نقل ریلی یکی از موارد مهم در حوزه تقویت زیرساختهای هر کشور به شمار میآید و برای کلانشهری همانند تهران، توسعه مترو از ضروریات انکار ناپذیر است.
وی افزود: در حال حاضر روزانه مسافران زیادی با مترو رفت و آمد میکنند به همین منظور نیاز به افزایش و تجهیز واگنها بیشتر از گذشته احساس میشود اما به دلیل تحریمهای موجود تنها راه باقی مانده برای به روز کردن تجهیزات، بومیسازی قطعات است.
وی تصریح کرد: این پروژه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید و محوریت تولید ملی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) آغاز شد.
امام افزود: با اعتقاد و اعتماد به توانمندی نیروهای متخصص ایرانی و ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه داخلی کار برای تولید واگن مترو به خوبی پیش رفته و امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام جهش تولید نامگذاری شد این موضوع محقق شود.
مدیرعامل متروی تهران تصریح کرد: این کار در راستای شکست انحصار ساخت و تولید واگن مترو و ایجاد اشتغال در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر صفر تا صد طراحی و ساخت بدنه فلزی قطار مترو با گردآوری مجموعه های مجرب از مهندسان و کارگران با سالن های تولید و مونتاژ مجهز، در داخل کشور انجام شده است، گفت: از زمان آغاز عملیات پروژه قطار ملی کار ساخت بدنه فلزی به شکلی منظم پیش رفته و محصولات ارائه شده نسبت به سه نسل قبلی قطارها ساخته شده که داخلی شده بودند که با تکامل و بهینه سازی همراه است و بدنه تولیدی شده از جنس کربن استیل است و تلاش شده تا ظاهر و شکل آن را به روز رسانی و مدرن کنیم، همچنین در چراغ ها و برف پاک کن قطارها اصلاحاتی صورت گرفته تا استاندارد های ریلی برای آنها اعمال شود.
امام خاطرنشان کرد: تغییرات انجام شده در ظاهر و بدنه واگن ملی بر اساس تجربیات بیش از بیست ساله شرکت مترو و شرکت بهره برداری مترو در استفاده از سه نسل واگن انجام شده است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: پروژه طراحی و ساخت قطار ملی که سال گذشته با بهره گیری از توانمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری داخلی آغاز شد، به زمان بهره برداری نزدیک است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.