| کد خبر: 206647 |

پرداخت ۷ میلیارد تومان برای احداث متروی پرند

طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران و شرکت متروی تهران داریم، تعهد کردیم مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران پرند برای احداث متروی پرند هزینه کنیم که تاکنون در این قالب نزدیک به ۷ میلیارد تومان از اراضی پرند را با شهرداری تهران برای احداث مترو، تهاتر کرده‌ایم.

تین نیوز

طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران و شرکت متروی تهران داریم، تعهد کردیم مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران پرند برای احداث متروی پرند هزینه کنیم که تاکنون در این قالب نزدیک به ۷ میلیارد تومان از اراضی پرند را با شهرداری تهران برای احداث مترو، تهاتر کرده‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، پدرام صمیمی فر، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: این موضوع به یک موافقت‌نامه نیاز داشت که توانستیم موافقت‌نامه بین شهرداری و سازمان برنامه و بودجه را اصلاح و شرکت عمران پرند را هم به این موافقت‌نامه اضافه کنیم. همچنین قول مساعد برای شروع عملیات متروی پرند از جانب شهرداری تهران داده شده است.

در این زمینه برای انتقال اراضی، یک بوروکراسی اداری بین شهرداری و شرکت متروی تهران وجود داشت که کار با تاخیر آغاز می‌شود.  وی افزود: متروی پرند ادامه خط یک متروی تهران بوده که تا فرودگاه امام‌خمینی احداث شده است. امیدواریم با اتصال مترو به پرند، این شهر به تمام نقاط تهران متصل و دسترسی داشته باشد. این عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در ادامه گفت: در حال حاضر متولی احداث متروی پرند شهرداری تهران و شرکت متروی تهران است.

در این زمینه پیشنهادی از طرف مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با شهردار تهران مطرح شده و قرار است شرکت عمران پرند به‌عنوان دستگاه اجرایی عامل احداث متروی پرند عمل شود. اگر بتوانیم موانع قانونی این کار را برطرف کرده و به این مهم دست پیدا کنیم، سرعت احداث پروژه متروی پرند بالاتر رفته و بسیاری از بوروکراسی‌های اداری آن کاهش می‌یابد. وی درباره پروژه‌های حمل‌و‌نقل در شهر پرند گفت: پرند تنها شهر جدید پایلوت پروژه TOD (توسعه مبتنی‌بر حمل‌و‌نقل) وزارت راه و شهرسازی است. در این قالب تاکنون دو طرح تهیه و ایستگاه‌های این پروژه نیز مشخص شده است. پروژه TOD به معنای توسعه مبتنی‌بر حمل‌و‌نقل است و در قالب این طرح باید از مبدا تا مقصد امکان رفت و آمد با حمل‌و‌نقل ریلی وجود داشته باشد. 

صمیمی فر در ادامه افزود: قرار است خطوط LRT (خطوط سبک ریلی) در شهر پرند احداث شود که شامل ۷ ایستگاه خواهد بود؛ هر شهروند پرند با خطوط LRT می‌تواند از مقابل منزل خود به ایستگاه برود و از آنجا خود را با حمل‌و‌نقل ریلی یا مترو به هر منطقه از شهر تهران برساند که این همان تحقق شبکه ریلی یکپارچه است که مزایای زیادی برای شهر پرند خواهد داشت. وی اعلام کرد: مطالعات فاز یک و صفر پروژه LRT به اتمام رسیده و در سال آینده، مطالعات فاز ۲ شامل تهیه نقشه‌های اجرایی تکمیل شده و وارد فاز اجرایی این پروژه می‌شویم. با اجرای این پروژه پرند تبدیل به شهری از منظر حمل‌و‌نقل و دسترسی‌ها در کشور خواهد شد. با توجه به اقلیم پرند و شیب کم منطقه و براساس مطالعات مشاور پروژه، بهترین گزینه برای خط LRT پرند، احداث تراموا است. 

این عضو هیات‌مدیره شهر پرند درباره توسعه مسیرهای دسترسی این شهر گفت: یکی از مشکلات شهر پرند این است که تنها یک دسترسی جاده‌ای به آزادراه‌های اطراف در این شهر وجود دارد که از منظر موضوعاتی مانند پدافند غیر عامل، توسعه‌ای و صرفه‌جویی در مصرف انرژی جزو معایب شهر محسوب می‌شود. وی افزود: برای اصلاح این عیب از سال گذشته برای تسهیل دسترسی‌های شهر، ۲ برنامه را دستور کار قرار دادیم؛ یکی احداث جاده موسوم به جاده گاز که انتهای فاز ۶ شهر پرند را به شهرستان‌های ملارد و شهریار متصل می‌کند.

از این طریق طبق مطالعات مشاور پروژه، دسترسی پرند به شهریار نزدیک به ۱۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود. پروژه دیگر اتصال پرند به کمربند جنوبی تهران (جاده چرم شهر) است. کمربند جنوبی تهران از شهرستان آبیک شروع شده و به گرمسار منتهی می‌شود و نقش مهمی در ترانزیت جاده‌ای استان تهران دارد. صمیمی‌فر در ادامه گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تایید مدیرعامل شرکت عمران شرکت شهرهای جدید، توانستیم اجازه دسترسی پرند به این کمربندی را بگیریم و قرار است یک خروجی به شهر جدید پرند داده شود. طراحی مسیر این خروجی با کمک مشاوران دارای صلاحیت انجام شده است. از این طریق شهر پرند از بن بست خارج شده و به یکی دیگر از مسیرهای مهم جاده‌ای کشور متصل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.