| کد خبر: 184136 |

◄ افتتاح حدود 8 کیلومتر از خط هفت مترو روز شنبه آینده

در این ۷.۵ کیلومتری که روز شنبه افتتاح می‌کنیم تهویه با مدل‌سازی شرایط عادی و بحرانی تامین شده است و هواسازهای لازم را راه‌اندازی شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح ۷.۵ کیلومتر از خط هفت مترو در روز شنبه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز علی امام با اعلام خبر افتتاح ۷.۵ کیلومتر از خط هفت مترو و افتتاح ۹ کیلومتر از خط شش مترو، اظهار کرد: همان‌طور که مردم تهران می‌دانند در تیرماه بخشی از خط هفت از ایستگاه مهدیه تا نواب را به طول شش کیلومتر با پنج ایستگاه افتتاح کردیم.

وی با بیان این‌که در روز شنبه (۲۵ اسفندماه) نیز ۷.۵  کیلومتر از خط هفت مترو از ایستگاه نواب تا میدان صنعت افتتاح می‌شود، افزود: روزشنبه ایستگاه تربیت مدرس که ایستگاه میانی نواب تا صنعت است نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به این‌که در تیرماه بخشی از خط هفت افتتاح شد اما ایستگاه میانی هلال‌احمر به دلیل عدم تجهیز افتتاح نشد، تصریح کرد: روز شنبه آینده ایستگاه میانی هلال احمر که بین مهدیه و نواب است نیز مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

امام به نقل از ایسنا، با رد برخی شایعات مبنی عدم ایمن سازی مطلوب خط 7 نیز، یادآور شد: ما به سلامت مردم و مسافران‌مان متعهد هستیم و برای افتتاح پروژه‌های مترو حتماً ایمنی را مدنظر قرار می‌دهیم و معتقد هستیم هرچند ممکن است مانند سنوات گذشته ایستگاه‌ها نواقصی داشته باشند، اما قطعاً استانداردهای ایمنی رعایت شده است.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات خط هفت نبود هواکش عنوان شده بود، گفت: در این ۷.۵ کیلومتری که روز شنبه افتتاح می‌کنیم تهویه با مدل‌سازی شرایط عادی و بحرانی تامین شده است و هواسازهای لازم را راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت مترو در خصوص سرانجام خط شش نیز باتاکید براین‌که ۹ کیلومتر از خط شش از ایستگاه دولت‌آباد تا میدان شهدا با سه ایستگاه بعثت، شهدا و دولت‌آباد برای روز شنبه آماده افتتاح بود، اضافه کرد: برای افتتاح خط شش از رییس جمهور دعوت رسمی کرده‌ایم و از آن‌جا که هفته آینده رییس جمهور در سفر استانی است. نتوانستیم از حضورشان در مراسم بهره‌ ببریم و به نظر می‌رسد که بتوانیم در فروردین‌ماه این ۹ کیلومتر را توسط رییس جمهور به بهره‌برداری برسانیم و منتظر اعلام زمان از سوی دفتر رییس جمهور هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    طراحی مترو تهران 2 ایراد بزرگ دارد اولا اینکه طراحان باید بدانند مردمی که از خطوط مترو استفاده می کنند همگی حرفه ایی و در حال استفاده روزانه نیستند طراحی باید به نوعی باشه که مردم گیج نشن همین حالا هم مردمان زیادی را می بینیم که در حال سوال پرسیدنن تا مسیر را پیدا کنند و گاها اشتباه سوار می شن بماند اگر شخصی اهل تهران نباشد یا توریست باشه حالا حساب کنید مثلا خط 3 از ایستگاه نوبنیاد دو شاخه می شه یا خط شرقی غربی چهار از ایستگاه بیمه به جنوب و سمت فرودگاه مهرآباد می ره و درادامه قراره قسمتی هم از این خط به سمت شمال و جنت آباد بره !!!! و ... خط باید یک ابتدای مشخص ، یک انتهای مشخص ، ایستگاه های مشخص با سمت و سوی مشخص داشته باشه ، ایراد دوم اینه که برای مناطق زیادی اصلا مترو پیش بینی نشده یعنی مردم باید مثلا یک کورس دو کورس سوار بشن تا به ایستگاه مترو برسن طبیعتا ترجیح خواهند داد تا با وسیله شخصی بیرون بیان مثلا محله مهرآباد ، فردوس و ... با جمعیتی بیش از 175 هزار نفر ؛ آیا بهتر نیست خطوط منشعب شده و گیج کننده خود تبدیل به خطوطی جدا و کامل بشن و محلات بدون مترو را هم پوشش بدن ؟؟؟ مثلا بهتر نیست بجای شاخه شاخه کردن خط 4 ، یک خط شمال غربی جنوب غربی به رنگ و اسم مشخص تعریف کنیم که از شمال جنت آباد تا فرودگاه مهرآباد ، محله مهرآباد تا شهرک ولیعصر را ببیند ؟؟ یا مثلا از ایستگاه نوبنیاد خط 3 ، یک خط جدید شمال شرقی شمال غربی احداث کنیم که شمال خط 1 ، 7 و 6 و شمال خط جدید شمال غربی جنوب غربی را قطع کند و نقاط مهمی مثل ونک را هم پوشش دهد ؟؟؟ مناطق جنوبی تهران هم خیلیاشون به مترو دسترسی ندارند مگر اینکه یک خط جدید به اسم و رنگ مشخص جنوب شرقی به جنوب غربی داشته باشیم اگر رینگ بیرونی شهر مترو نداشته باشد نمی توان ادعا کرد که ساخت مترو به پایان رسیده چون این مناطق پرجمعیت هستند جمعیت شناور زیادی هم دارند یک سیستم حمل و نقل سنگین ریلی می خوان تا مردم از خانه شان ، دیگر ماشین بیرون نیارن تا بزرگراه هایی مثل همت ، حکیم و ... قفل نشن تا شهر نشه پارکینگ تا بقیه خطوط مترو هم از حالت پرازدحام (مخصوصا بعدها با احداث و تکمیل خطوط حومه ایی) خارج بشن ، با چیزی که امروز از مترو می بینیم گویا انتظار هست مردم سوار ماشین شخصی بشن ماشین شخصی را کنار ایستگاه مترویی پارک کنند و سوار مترو بشن برن کارشونو بکنن به همون ایستگاه برگردن و سوار ماشینشون بشن ! قطعا مردم چنین کاری نخواهند کرد .