| کد خبر: 182567 |

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

◄ توقف پرداخت یارانه دولتی مترو در سه دوره ریاست جمهوری اخیر

شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار تومان یارانه برای بلیط مترو پرداخت می‌کند و این در شرایطی است که دولت بیش از سه دوره است که سهم خود در بخش توسعه، ساخت و تجهیز مترو پرداخت نکرده است.

تین نیوز

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران، از توقف پرداخت سهم ساخت و تجهیز مترو از دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد تا به امروز، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدمحمود میرلوحی افزود: بر اساس قانون دولت باید از طریق پیش‌بینی فاینانس، اوراق قرضه و موارد این‌چنینی 50 درصد خرید واگن، بخش عمران حمل‌ونقل از قبیل ساخت تونل و ریل‌گذاری و نیز فراهم آوردن تجهیزات را متقبل شود اما از دوره آقای احمدی‌نژاد این امر میسر و محقق نشده است.

وی در ادامه به این موضوع پرداخت که تلاش شورای اسلامی شهر تهران بر این است که سهم جابه‌جایی شهروندان از مترو و اتوبوس به 50 درصد افزایش پیدا کند، افزود: در این میان سهم هر حمل‌ونقل زیرزمینی 30 درصد و اتوبوسرانی به 20درصد افزایش خواهد داشت. چنان‌چه این مهم تحقق پیدا کند به عدد نسبتاً خوبی در بخش حمل‌ونقل عمومی دست یافته‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از تلاش برای تسهیل رفت‌وآمد مردم با استفاده از حمل‌ونقل عمومی خبر داد و افزود: نرخ تمام شده بهای بلیط برای مدیریت شهری گزاف است و با وجود تمام مشقات سعی شده این فشار بر مردم وارد نشود.این به آن معنا است که شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار تومان یارانه برای بلیط مترو پرداخت می‌کند و این در شرایطی است که دولت بیش از سه دوره است که سهم خود در بخش توسعه، ساخت و تجهیز مترو پرداخت نکرده است.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران، ابراز داشت: براساس قانون، یک سوم بهای بلیط باید از سوی دولت، یک سوم از سوی شهرداری و یک سوم این میزان را مردم باید پرداخت کنند حال آن‌که دولت سهم خود را نپرداخته و مردم هم بر اساس بهای واقعی بلیط سهم خود را نمی پردازند و این گونه شهرداری یارانه فراوان در این بخش می‌پردازد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.