| کد خبر: 179209 |

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه :

◄ فعالیت در متروی تهران-پرند سرعت می‌گیرد

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به‌ضرورت تکمیل خطوط متروی تهران- پرند درراستای ارائه خدمات به شهروندان تاکید کرد: افزایش سرعت اجرایی در فاز سه متروی تهران-پرند با طول 19 کیلومتر در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام بابیان این‌که خط متروی تهران پرند شبکه متروی تهران را به فرودگاه امام و شهر پرند متصل می‌کند، گفت: فاز اول آن تا شهر آفتاب و همچنین فاز دوم تا فرودگاه امام به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به این‌که فاز سوم این مجموعه به طول 19 کیلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین های آن تا نزدیکی پرند ریل‌گذاری شده است.

امام با تاکید بر این‌که به محض تامین اعتبار عملیات اجرایی فاز سه به‌سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده 12 ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهرهای اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده بامترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) بابیان این‌که به‌هیچ‌وجه قرار نیست خط پرند تعطیل‌شده و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی و به‌موقع اعتبارات لازم، فعالیت در فاز 3 اندکی به‌کندی پیش رفت.

به گفته امام تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی سازمان برنامه‌وبودجه (گروه امور راه و ترابری)، وزارت راه شهرسازی (شرکت عمران شهرهای جدید)، استانداری تهران (معاونت امور عمرانی)، نماینده مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین شهرداری تهران (شرکت مترو) در حال انجام است.

وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق‌نامه‌هایی به امضا رسیده است تا به‌موازات تخصیص بودجه به‌صورت نقد و یا اسناد اوراق دولتی، شرکت عمران پرند به نیابت از وزارت راه و شهرسازی از محل تغییر کاربری و تهاتر زمین‌های موجود در شهر پرند جهت تامین مالی بخشی از بودجه تا 150 میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.

امام بیان کرد: مقدمات و کارهای قانونی مربوط در حال انجام است و به‌زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت‌بالا در تکمیل این خط خواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.