| کد خبر: 153913 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ در دیدار روحانی با اعضای شورای شهر چه گذشت؟

⁠ روز گذشته اعضای شورای شهر پنجم با رئیس دولت دوازدهم دیدار کردند، ملاقاتی که در چهار دوره گذشته بی سابقه بوده است که به اذعان حاضرین در جلسه، به مباحث کلی و جامع شورا و شهر در سطح کشوری پرداخته شد.

تین نیوز

⁠ روز گذشته اعضای شورای شهر پنجم با رئیس‌جمهور دیدار کردند، ملاقاتی که در چهار دوره گذشته بی‌سابقه بوده است و به گفته حاضران در جلسه، به مباحث کلی و جامع شورا و شهر در سطح کشوری گذشت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سخنگوی شورای شهر تهران با مثبت ارزیابی کردن جلسه روز گذشته اعضای شورای شهر با رئیس جمهور، گفت:  یکی از موضوعات مورد تأکید اعضای شورا لزوم رعایت حقوق شهروندی با استناد به موضوع سپنتا نیکنام منتخب شورای  شهر یزد بود.

علی اعطا در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: اعضای شورای شهر تأکید کردند که تثبیت نهاد شورای شهر در دوران اصلاحات انجام شده و لازم است در این دولت نیز در راستای تقویت و تثبیت جایگاه حکمرانی محلی، لایحه مدیریت یک‌پارچه شهری با سرعت بیشتری آماده شود.

وی در ادامه سخنان خود به گفته‌های رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: در این دیدار روحانی به نقش مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیشرفت شهر و اهتمام به ساخت مترو در تهران و همکاری و ارتباط تنگاتنگ دولت و مدیریت شهری تأکید  کرد و حضور شهردار تهران در جلسات هیئت‌وزیران را گام نخست در محقق شدن، نزدیک شدن رابطه دولت و شهرداری دانست.

اعطا در بخش دیگری از سخنان خود به خواست رئیس‌جمهور در ساماندهی بافت فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: جلسات متعددی به منظور بررسی ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده برگزار شده که در آنها توجه ویژه به مسائل تهران  صورت گرفته و لذا، انتظار می‌رود که از مشارکت  اعضای شورای شهر تهران نیز در این جلسات بهره گرفته شود.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، در این جلسه رئیس جمهور کشور ما انتقادی داشتند به نابودی رو به گسترش باغات تهران که با این اتفاق متاسفانه فضای سبز شهر به عنوان ریه‌ شهر رو به از میان رفت است که باید با آن مقابله کرد.

عضور شورای پنجم شهر تهران از تاکید روحانی بر توسعه حمل‌ونقل عمومی سخن به میان آورد و تصریح کرد: رئیس‌جمهور توسعه خطوط ریلی را در کاهش ترافیک و آلاینده‌ها دارای نقش اساسی دانست و گفت: ساخت اتوبان، جاده، دوطبقه کردن بزرگراه راه برون رفت از چالش ترافیک آلودگی نیست و باید حمل‌ونقل عمومی با محوریت ریلی توسعه پیدا کند، تجربه موفق مترو دلیل خوبی بر توجه به حمل‌ونقل ریلی است.

اعطا گفت: یکی از دغدغه‌هایی که رئیس جمهور کشورمان بر آن تاکید داشتند، لزوم مبارزه با فساد در شهرداری است، در نظرسنجی‌ها همواره شهرداری از سازمان‌هایی است که فساد زیادی در آن گزارش شده وضروری است تا، شهرداری تهران هرچه سریع‌تر در پاکسازی مجموعه اقدام کند.

سخنگوی شورای شهر پنجم، موضوع سپنتا نیکنام را از دیدگاه روحانی مهم دانست و گفت: رئیس‌جمهور در این رابطه با مقام معظم رهبری مکاتبه‌ داشته و در آن از معظم‌له درخواست کردند تا به دلیل در نظر گرفتن مصالح نظام و نص صریح قانون، تا وصول نتیجه این موضوع پیگیری شود.

وی در پایان یادآورشد: اعضای شورای شهر از رئیس‌جمهور درخواست کردند ازآنجا که شورایاری‌ها بازوی توانمند اجرایی شورای شهر هستند تدابیری اندیشیده شود تا در سال پیش رو انتخابات شورایاری‌ها برگزار و افراد اصلح برای حضور در این بخش انتخاب شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.