| کد خبر: 171844 |

طنین نواهای کهن موسیقی در متروی تهران

این روزهــا حال و هــوای متروی موسیقی تهران و حومــه متفاوت از روزهای عادی اســت و آواهایی از موسیقی کهن ایران زمین توسط نوازندگانی از استان های مختلف کشور سبب شــده تا لحظاتی متفاوت و زیبا برای مسافران این شهر زیرزمینی رقم بخورد.

تین نیوز

این روزهــا حال و هــوای متروی موسیقی تهران و حومــه متفاوت از روزهای عادی اســت و آواهایی از موسیقی کهن ایران زمین توسط نوازندگانی از استان های مختلف کشور سبب شــده تا لحظاتی متفاوت و زیبا برای مسافران این شهر زیرزمینی رقم بخورد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از همشهری، چند روزی است گروه های موســیقی محلی از مناطق مختلف کشــورمان برای مسافران 18تا 16عصر هر روز از ســاعت متروی تهران می نوازند و می خوانند تا خاطراتی خوش و به یادماندنی همراه این شهروندان شود. این برنامه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، روز از 56 صنایع دستی و گردشــگری، به مدت آغاز شده است.

97مردادماه 3چهارشنبه ایــن اجراهای موســیقی در قالــب برنامه ای با   عنوان «نوای ایران زمین» تدارک دیده شــده و همزمان با برگزاری نخســتین جشنواره ملی گردشگری چهارســوق و به منظور ایجاد شور و نشــاط اجتماعی در شــهر زیرزمینی پایتخت، برگزار می شود. مســافران متروی تهران هر روز عصر از ساعت می تواننــد در ایســتگاه های منتخب 18تا 16 به تماشــای اجرای موســیقی و حرکات آیینی بنشــینند. در واقع این گروه هــا ضمن اجرای موســیقی فولک منطقه خود، به انجام حرکات آیینی نیز می پردازند که جذابیت های بسیاری

برای پایتخت نشینان دارد.

ایستگاه های تئاتر شهر، امام خمینی، تجریش، میدان آزادی و شــهید بهشــتی میزبان اجرای هنرمنــدان عرصــه موســیقی اقــوام مختلف کشورمان است که از میان اجراهای هفته گذشته می توان به رقص چوب گروه خراسان رضوی در ایستگاه امام خمینی، طنین موسیقی هنرمندان میامی سمنان در ایســتگاه تئاتر شهر، موسیقی لری کهگیلویه و بویر احمد در ایســتگاه میدان آزادی، اجرای هلپرکه کردی در ایســتگاه امام خمینی و اجرای گروه سما از استان لرستان در ایستگاه تجریش اشاره کرد. همچنین گروه گلستان هم در سه بخش قزلباش، اجرای موســیقی شــمالی و رقص خنجر گروه ترکمن در ایستگاه شهید بهشتی لحظات شادی را برای شــهروندان تهرانی رقــم زدند.

در هفته جاری گروه استان هرمزگان در ایستگاه تجریش، گروه آذربایجان شرقی در ایستگاه شهید بهشتی، گروه های یزد و خوزستان در ایستگاه تئاتر شهر، گروه اردبیل در ایستگاه میدان آزادی و گروه های اصفهان، همدان، قم و چهارمحال و بختیاری در ایســتگاه امام خمینی به اجرا خواهند پرداخت. روزهای پایانی این برنامه با ایام ماه محرم تقارن خواهد داشت که در این ایام نیز گروه های هنری، برنامه هــای خــود را در قالب مراســم آیینی و مذهبی اجرا خواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.