| کد خبر: 171709 |

◄ شکایت از مترو و شهرداری برای خشک شدن چشمه‌علی

به خاطر تخریب چشمه‌علی توسط حفاری خط شش متروی تهران، از شهرداری و این شرکت شکایت کرده‌ایم. محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این مطلب گفت: البته شرکت ساخت مترو خسارتی را که به چشمه‌علی وارد کرده است، قبول دارد و سعی کرده آن را جبران کند

تین نیوز

 معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت:  حفاری خط شش متروی تهران، موجب تخریب چشمه‌علی شده و به همین دلیل از شهرداری و این شرکت شکایت کرده‌ایم.

محمدحسن طالبیان،  با اعلام این مطلب گفت: البته شرکت ساخت مترو خسارتی را که به چشمه‌علی وارد کرده است، قبول دارد و سعی کرده آن را جبران کند

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، طالبیان با اشاره به این‌که گفته می‌شود آب به چشمه‌علی بازگشته است، افزود: باوجود تکذیب مترو، این مسئله که برگشتن آب به چشمه‌علی با تانکر انجام‌شده را بررسی خواهیم کرد.

او افزود: باید رسانه‌ها از نزدیک از چشمه‌علی بازدید کنند و باید مشخص شود که آیا واقعاً آب بازگشته یا خیر.

حفاری خط شش مترو در منطقه تاریخی شهرری باعث خشک شدن آب چشمه‌علی شد. در ابتدا مسئولان شرکت ساخت و توسعه قطار شهری تهران ادعا کردند که با عبور دستگاه حفاری TBM از این منطقه آب به چشمه‌علی بازخواهد گشت؛ اما بعد از عبور این دستگاه از منطقه آب همچنان به چشمه‌علی نیامد و مسئولان مترو این مسئله را به گردن خشک‌سالی انداختند.

بعد از مدتی که آب به چشمه‌علی بازگشت شایعه شد که مترو برای انحراف افکار عمومی با تانکر آب را به حوضچه‌های مقابل این چشمه انتقال داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.