| کد خبر: 171068 |

◄ حال و هوای متفاوت شهر زیرزمینی در روزهای داغ تابستانی

آواهایی از موسیقی کهن ایران‌زمین توسط نوازندگانی از استان‌های مختلف کشور سبب شده تا لحظاتی متفاوت و زیبا برای مسافران این شهر زیرزمینی رقم می‌خورد.

تین نیوز

این روزها حال و هوای متروی‌تهران و حومه متفاوت از روزهای عادی است و آواهایی از موسیقی کهن ایران‌زمین توسط نوازندگانی از استان‌های مختلف کشور سبب شده تا لحظاتی متفاوت و زیبا برای مسافران این شهر زیرزمینی رقم بخورد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، چند روزی است گروه‌های موسیقی محلی از مناطق مختلف کشورمان عصر هرروز از ساعت 16تا 18 برای مسافران متروی‌تهران می‌نوازند و می‌خوانند تا خاطراتی خوش و به‌یادماندنی همراه این شهروندان شود.

این اجراهای موسیقی در قالب برنامه‌ای با عنوان «نوای ایران‌زمین» تدارک دیده‌شده‌ و هم‌زمان با برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری چهارسوق و به‌منظور ایجاد شورونشاط اجتماعی در شهر زیرزمینی پایتخت، برگزار می‌شود.

محسن محمدیان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی‌تهران و حومه بابیان این‌که سرزمین ما رنگین‌کمانی از آداب‌ورسوم متنوع است و گذرگاه‌های فرهنگی متروی‌تهران بستر مناسبی برای معرفی و آشنایی بیش‌تر شهروندان و مسافران بانواها و نغمه‌های محلی  و سنتی است، می‌گوید: این برنامه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، به مدت 56 روز از چهارشنبه 3مردادماه 97 آغازشده است.

وی در ادامه می‌افزاید: مسافران متروی‌تهران هرروز عصر از ساعت 16 تا 18 می‌توانند در ایستگاه‌های منتخب به تماشای اجرای موسیقی و حرکات آئینی بپردازند. درواقع این گروه‌ها ضمن اجرای موسیقی فولک منطقه خود، به انجام حرکات آئینی نیز می‌پردازند که جذابیت‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان دارد.

ایستگاه‌های تئاتر شهر، امام خمینی (ره)، تجریش، میدان آزادی و شهید بهشتی میزبان اجرای هنرمندان عرصه موسیقی اقوام مختلف کشورمان است که از میان اجراهای هفته گذشته می‌توان به رقص چوب گروه خراسان رضوی در ایستگاه امام خمینی (ره)، طنین موسیقی هنرمندان میامی سمنان در ایستگاه تئاتر شهر، موسیقی لری کهکیلویه و بویر احمد در ایستگاه میدان آزادی، اجرای هلپرکه کردی در ایستگاه امام و اجرای گروه سما از استان لرستان در ایستگاه تجریش اشاره کرد.

همچنین گروه گلستان هم در سه بخش قزلباش، اجرای موسیقی شمالی و رقص خنجر گروه ترکمن در ایستگاه شهید بهشتی لحظات شادی را برای شهروندان تهرانی رقم زدند.

در هفته جاری گروه استان هرمزگان در ایستگاه تجریش، گروه آذربایجان شرقی در ایستگاه شهید بهشتی، گروه‌های یزد و خوزستان در ایستگاه تئاتر شهر، گروه اردبیل در ایستگاه میدان آزادی و گروه‌های اصفهان، همدان، قم و چهارمحال و بختیاری در ایستگاه امام به اجرا خواهند پرداخت.

روزهای پایانی این برنامه با ایام ماه محرم تقارن خواهد داشت که در این ایام نیز گروه‌های هنری، برنامه‌های خود را در قالب مراسم آیینی و مذهبی اجرا خواهند کرد.

1

2

5

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.