| کد خبر: 170644 |

◄ طول خطوط مترو تهران تا پایان سال به 300 کیلومتر می‌رسد

تا پایان سال‌جاری و بهره‌برداری کامل از خطوط 6 و 7 مترو تهران، طول خطوط فعال مترو تهران به 300 کیلومتر می‌رسد.

تین نیوز

تا پایان سال‌جاری و بهره‌برداری کامل  از خطوط 6 و 7 مترو تهران، طول خطوط فعال مترو تهران به 300 کیلومتر می‌رسد.

علی عبدالله‌پور، معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اعلام این خبر گفت: درحال‌حاضر شرکت مترو نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا و ارتقای حمل‌ونقل عمومی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عبدالله‌پور  گفت: در تهران ۱۱۶ ایستگاه مترو و ۱۲۵۰ واگن‌داریم که روزانه یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر جابجا شده و روزی سه میلیون نفر سفر ثبت می‌شود؛ ضمن اینکه پنج‌خط فعال داریم و در هفته گذشته بخشی از خط ۷ مترو به بهره‌برداری رسید که در تمام شبکه متروی تهران ۱۰ هزار نیرو درحال خدمت‌رسانی هستند.

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران، بلیت متروی تهران را ارزان‌ترین متروی دنیا دانست و گفت: تا پایان سال‌جاری خطوط ۶ و ۷ مترو نیز به بهره‌برداری رسیده که با اضافه شدن این دو خط، مجموع خطوط ریلی شبکه متروی تهران به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

عبدالله‌پور، متروی تهران را یکی از صنایعی دانست که پس از انقلاب راه‌اندازی و رشد یافت و گفت: درحال‌حاضر شرکت مترو نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا و ارتقای حمل‌ونقل عمومی دارد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: صنعت مترو یک صنعت کاملاً انقلابی است و غیر از مطالعات اولیه که پیش از انقلاب انجام شد، سایر اتفاقات از قبیل ساخت و بهره‌برداری پس از انقلاب انجام شد و درحال‌حاضر جزو ۲۰ کشور اول دنیا در صنعت مترو هستیم.

او ادامه داد: در سال ۸۶ بخش بهره‌برداری از ساخت مترو جدا شد و درحال‌حاضر شرکت بهره‌برداری متروی تهران به سایر کلان‌شهرها برای بهره‌برداری از مترو مشاوره می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.