| کد خبر: 168786 |

تکمیل پروژه مترو کرج تا 3 سال آینده

محمدحسین خلیلی اردکانی در نشست کارگروه اجرایی و فنی سازمان حمل ونقل ریلی کرج گفت: عملیات ساخت این پروژه در 7 ایستگاه پیش می رود.

تین نیوز

عضو شورای شهر کرج در نشست کارگروه اجرایی و فنی سازمان حمل ونقل ریلی کرج گفت: عملیات ساخت این پروژه در 7 ایستگاه پیش می رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از جوان آنلاین، محمدحسین خلیلی اردکانی گفت: در خوشبینانه ترین حالت ، این پروژه طی 36 ماه آینده در صورت تامین 3 هزار میلیارد تومان اعتبارتکمیل خواهد شد.

او بیان داشت:اکنون 3 کارگروه تخصصی در حوزه‌های فنی و اجرایی، املاک و تملکات و مالی برای این پروژه تشکیل‌شده است.

به گفته عضو شورای شهر کرج، ازجمله دستاوردهای تشکیل این کارگروه ها آغاز دوباره عملیات اجرایی پروژه و تملک بخشی از املاک مورد نیاز پروژه، بررسی و تعیین تکلیف اختلافات حادث‌ شده در پروژه، ارسال لایحه تجدیدنظر در نرخ پیمان که از سال 93 بلاتکلیف و پیگیری اختصاص منابع مالی بوده است.

خلیلی اردکانی با تأکید بر اینکه سه متغیر زمان، هزینه و الزامات بهره‌برداری از این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید موردبررسی دقیق قرار گیرد، گفت: در صورت تأمین حدود یکهزار و 700 میلیارد تومان می‌توان 5 ایستگاه از 14 ایستگاه مسیر پروژه را ظرف مدت 24 ماه راه‌اندازی کرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پیشرفت عملیات فیزیکی خط 2 متروی کرج در محدوده 45 متری گلشهر تا بوستان جهان به‌طور متوسط حدود 60 درصد است و بخشی از تجهیزات پروژه ازجمله ریل، ریل سوم، ترانس‌های TPS و LPS، کابل‌ها و سوزن‌های مسیر و از همه مهم‌تر 2 رام قطار تأمین‌شده است، می‌توان ظرف مدت حداکثر 2 سال 6.5 کیلومتر از پروژه را راه‌اندازی کرد.

عضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه باید همه طراحی‌های پروژه در فاز اول توسط مشاور نهایی سازی شود، گفت: نمای بیرونی و فضاهای داخلی ایستگاه‌ها بر اساس نمادهای سنتی و فرهنگی قومیت‌های ساکن در کرج طراحی و اجرا شود.

خلیلی اردکانی تسریع در استملاک فضاهای جانبی ایستگاه‌ها توسط شهرداری را ضروری دانست و گفت: ساختار شکست پروژه در بخش‌های مختلف پروژه توسط مشاور کارفرما نهایی سازی شود.

خط 2 متروی کرج به طول 27 کیلومتر و 27 ایستگاه ، شهرهای کمالشهر و کرج را به شهرستان شهریار استان تهران متصل می کند.

عملیات ساخت این خط سال 85 آغاز شد و تاکنون 15 کیلومتر از تونل آن بین دانشگاه خوارزمی در غرب کرج و پل شهید سلطانی در جنوب شرقی این کلانشهر حفاری شده است.

تاکنون ساخت 14 ایستگاه این خط در دست اجرا قرار گرفته است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.