| کد خبر: 166594 |

◄ مترو پرند در انتظار تخصیص بودجه

هفته گذشته استاندار تهران با انتقاد از عدم پیشرفت مترو پرند خواستار ادامه روند ساخت مترو حدفاصل فرودگاه امام تا شهرجدید پرند شده بود.

تین نیوز

هفته گذشته استاندار تهران با انتقاد از عدم پیشرفت مترو پرند خواستار ادامه روند ساخت مترو حدفاصل فرودگاه امام تا شهرجدید پرند شده بود. با توجه به اجرای این خط توسط مترو تهران و تأمین بودجه آن از طرف دولت، علی امام، مدیرعامل مترو تهران در واکنش به این صحبت گفته بود: اگر دولت حمایت کند و بودجه این مسیر مترو تأمین شود به‌سرعت این پروژه پایان خواهد یافت.

در این مورد حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس از پیشرفت ۸۰ درصدی احداث مترو پرند خبر داد و گفت: مدیرعامل شرکت عمران پرند در تلاش برای تأمین منابع لازم جهت تکمیل مترو است.

نوروزی در رابطه با آخرین وضعیت مترو پرند، گفت: خط 7 متروی تهران از تهران به مرقد امام، فرودگاه بین‌المللی امام و در انتها به شهر پرند می‌رسد البته از زمانی که احداث این خط در دستورکار قرار گرفت دارای ردیف بودجه ملی بوده و وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های زیادی برای تکمیل آن داشته و از برخی بودجه‌ها نیز برای تکمیل آن استفاده کرده تا به فرودگاه بین‌المللی امام رسید.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس، با تأکید براینکه احداث متروی پرند 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: تنها تکمیل تأسیسات برقی و برخی ایستگاه‌ها باقی‌مانده است.

او ادامه داد: پیگیری‌هایی را از شرکت مادر تخصصی و مدیرعامل شرکت عمران پرند داشتیم که اعلام آمادگی کردند بدهی‌های مترو و دولت درخصوص تکمیل مترو فرودگاه امام تا پرند محاسبه و دراختیار آنان قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: بنابراین منتظر هستیم که مدیرعامل مترو زمانی را برای نشست با مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تعیین کند زیرا شرکت مادر تخصصی و مدیرعامل شرکت عمران پرند آمادگی دارند که هزینه مترو فرودگاه امام تا پرند را پرداخته و مطالبات پیمانکار را از طریق بودجه ملی یا دولتی تهیه و تأمین کنند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس افزود:  مقامات محلی و شرکت مادر تخصصی به دنبال تأمین منابع لازم جهت تکمیل متروی پرند هستند.

پرند به‌عنوان پایتخت مسکن مهر کشور یکی از گزینه‌های ایران برای ایجاد پایتخت اداری است. این شهرجدید با جمعیت بسیار بالا ازنظر زیرساخت‌های حمل‌ونقل هنوز ضعیف است. درحال‌حاضر بخش زیادی از مسافران این شهر توسط قطار حومه‌ای به تهران سفر می‌کنند که به دلیل وجود تنها یک ایستگاه در شهر تهران برای مسافران دشواری‌هایی در پی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.