| کد خبر: 166489 |

◄ آخرین شرایط مترو پرند و اسلام‌شهر

در سنوات گذشته براساس مصوبات بالادستی، مجری دو خط مترو پرند و اسلام‌شهر، شهرداری تهران انتخاب‌شده و ردیف بودجه هم برای این دو خط مترو در نظر گرفته‌شده است.

تین نیوز

درصورت حمایت دولت و تأمین بودجه مترو پرند تکمیل می‌شود.

علی امام مدیرعامل مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: در سنوات گذشته براساس مصوبات بالادستی، مجری دو خط مترو پرند و اسلام‌شهر، شهرداری تهران انتخاب‌شده و ردیف بودجه هم برای این دو خط مترو در نظر گرفته‌شده است.

امام با اشاره به وضعیت مترو پرند گفت: ردیف بودجه اعتبارات دولتی خطوط متروی تهران در سال‌های اخیر کاهش‌یافته و امسال نیز این رقم ناچیز تقریباً نصف شده است. بودجه ساخت متروی اسلام‌شهر در سال جاری حدود ۲۰میلیارد تومان است که این مبلغ آن‌قدر نسبت به هزینه‌های اجرای خطوط مترو اندک است که نمی‌شود با آن کار مؤثری انجام داد.

او بابیان اینکه در مورد مترو اسلام‌شهر هنوز اقدام عملی انجام نگرفته است؛ گفت:  بااینکه ۲۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۶ ردیف داشت، اما تخصیص داده نشد.  در مترو پرند نیز باآنکه شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی هستیم، اما در انتظار تأمین مالی از سوی دولت هستیم؛ چراکه با این اعتبارات نمی‌توان کاری از پیش برد.

مدیرعامل مترو تهران بابیان اینکه نمی‌توان با این اعداد ناچیز در صنعت مترو کاری انجام داد، گفت: راه‌حل اساسی حل مشکل مترو حومه، تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای است تا بتوانند با اختیاراتی که دارند ساخت مترو در حومه را پیش ببرند.

امام بابیان اینکه مترو پرند از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) انجام‌شده و از فرودگاه تا پرند نیز به طول ۱۹ کیلومتر باقیمانده است، گفت: این در حالی است که ۱۴ کیلومتر مترو از فرودگاه امام (ره) تا پرند یک خطش کاملاً تمام‌شده و تنها یک لاین آن باقیمانده است؛ اما واقعاً با بی‌پولی نمی‌توان کاری از پیش برد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، او بابیان اینکه نمی‌توانیم پول مردم شهر تهران را خرج خارج از شهر کنیم، گفت: پیمانکار مترو فرودگاه تا پرند پای‌کار است، اما به‌شرط آنکه از او حمایت مالی شود؛  چراکه مترو پرند جزء تعهدات دولت است و باید دولت فکری به حال تأمین منابع آن کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.