| کد خبر: 160695 |

◄ دسترسی رایگان مسافران مترو به هزاران کتاب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: طرح "کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر" صبح امروز (سه‌شنبه 17 بهمن 1396) با حضور شهردار محترم تهران، در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) افتتاح شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: طرح «کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» صبح امروز (سه‌شنبه 17 بهمن 1396) با حضور شهردار محترم تهران، در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) افتتاح شد. 

به گزارش تین‌نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اهمیت امور فرهنگی و اجتماعی در مترو افزود: متروی تهران روزانه پذیرای میلیون‌ها نفر است که برای سفرهای درون‌شهری خود این ناوگان را انتخاب کرده‌اند، این حضور باعث می‌شود که این شهر زیرزمینی فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ و مسائل اجتماعی پیدا کند.

وی بابیان اینکه بر اساس آمار، هر مسافر به‌طور میانگین 35 دقیقه با مترو در سفر است افزود: اگر این زمان را در آمار حدود 2 میلیون سفر در روز ضرب کنید رقم قابل‌ملاحظه‌ای به دست می‌آید.

مهندس نوبخت در خصوص این طرح گفت: «طرح کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» با همکاری یکی از شرکت‌های کسب‌وکار اینترنتی متشکل از تعدادی از جوانان نخبه کشور شرایطی برای دسترسی رایگان به کتاب‌های الکترونیکی از طریق گوشی‌های هوشمند ایجادشده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: از امروز و پس از افتتاح این طرح توسط شهردار محترم تهران، مسافران مترو می‌توانند در سکوی 22 ایستگاه منتخب مترو از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود به‌صورت رایگان به صدها کتاب دسترسی داشته باشند و در طول حضور در مترو کتاب را مطالعه نمایند، البته این آمادگی وجود دارد که در صورت استقبال مسافران در آینده، تعداد این ایستگاه‌ها افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های تجریش، قلهک، جوانمرد قصاب، شاهد، دانشگاه شریف، فرودگاه امام خمینی (ره)، صادقیه، تئاتر شهر، مصلی امام خمینی(ره)، میدان انقلاب اسلامی، میدان ولیعصر (عج)، میدان شهدا، شهرک اکباتان، بیمه، بهارستان، آزادگان، امام خمینی (ره)، کرج، گلشهر، شادمان، فرهنگسرا و میدان آزادی ایستگاه‌هایی هستند که در این مرحله کتب الکترونیکی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

پیش‌ازاین علی‌اصغر سیدآبادی مدیر فرهنگی گفته بود: روزانه به‌طور متوسط 35 دقیقه از وقت هر مسافر، در سفرهای زیرزمینی متروی تهران صرف می‌شود؛ این را بگذارید کنار آمار تازه‌ای که می‌گوید متوسط مطالعه‌ی هر ایرانی در شبانه‌روز 12 دقیقه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.