| کد خبر: 152923 |

نجفی: تهران با وضعیت مطلوب و دلخواه فاصله دارد

شهردار تهران با بیان اینکه نگاه مهندسی به شهر خیلی خوب است اما کافی نیست، گفت: کمکی که به شهر تهران شود، بدون شک کمک به نظام جمهوری اسلامی و پیشانی کشور است؛ چراکه وقتی صحبت از ایران می شود، نخستین جایی که به ذهن می رسد شهر تهران است.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه نگاه مهندسی به شهر خیلی خوب است اما کافی نیست، گفت: کمکی که به شهر تهران شود، بدون شک کمک به نظام جمهوری اسلامی و پیشانی کشور است؛ چراکه وقتی صحبت از ایران می شود، نخستین جایی که به ذهن می رسد شهر تهران است.

به گزارش ایسنا، محمد علی نجفی، ظهر امروز طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه معاون فنی و عمران شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت وجود درک مشترک از ماموریت ها و مسئولیت در قبال شهر و شهروندان، گفت: باید درک مشترک را محور برنامه ها و فعالیت ها قرار دهیم و با همین درک مشترکی که به تدریج ایجاد شده و فرهنگ سازمانی مشترک را در شهرداری ایجاد می کند، کارها را پیش ببریم.

وی افزود: همه ما قبول داریم شهر موجودی زنده و دائما در حال تغییر و تحول و رشد است؛ زندگی شهر هم تنها بخش فیزیکی و فنی را شامل نمی شود بلکه مسایل اجتماعی و فرهنگی در آن گنجانده شده است. این ظرفی است که قرار است مظروف آن انسان ها باشند؛ بنابر این شهر و انسان ها بر هم تاثیر گذاشته و از هم تاثیر می پذیرند. اسم این رویکرد را می توان انسان محور و یا هر چیز دیگری گذاشت اما مهم این است که به روابط پیچیده اجزای شهر توجه کرده و این روابط را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه «نگاه مهندسی به شهر خیلی خوب است اما کافی نیست»، گفت: در طول 40 سال بعد از انقلاب اسلامی بیشترین ارتباط من با مهندسان بوده و می دانم که نگاه مهندسی تا چه میزان در طراحی سیستم و تصمیم گیری درست مهم است؛ اما در کنار آن باید نگاه های انسانی، اجتماعی و فرهنگی هم داشته باشیم تا بتوان شهر را به شکل عالی تکامل بخشید و آن را برای زیست مناسب آماده کرد.

نجفی با تاکید بر اینکه « تهران علی رغم همه ظرفیت های موجود و زحمات سال های گذشته، هنوز با وضعیت مطلوب و دلخواه فاصله دارد»، گفت: همین که در جریان دو – سه روز تعطیلی بخش زیادی از مردم تهران مسافرت می کنند، نشان دهنده آن است که فضای تهران برای آنها جذابیت و مطلوبیت ندارد. نتایج نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که درصد بالایی از مردم از زندگی در تهران رضایت ندارند و در صورتی که امکان کار کردن در شهر دیگری برای آنها فراهم شود، حاضر به ترک تهران هستند.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به مسئله مدیریت منابع تاکید کرد و گفت: این نکته مهمی است که امروز باید طرح های نو درافکنده و راه های جدیدی درباره منابع پیدا کنیم؛ چرا که اگر روش تامین منابع برای پیشبرد برنامه ها خوب و درست هم بوده باشد، دیگر به انتها رسیده و حتی اگر بخواهیم، بیش از این نمی توانیم تراکم بفروشیم.

شهردار تهران بر ضرورت استفاده از منابع خارجی با فاینانس، سرمایه گذاری مستقیم، BOT و سایر روش های موجود تاکید و تصریح کرد: در کنار آن باید استفاده از منابع داخلی و بخش خصوصی را مورد توجه قرار داده و منابع پایداری برای شهر تهران تامین شود. ظرفیت های تهران ما را امیدوار می کند که اگر برنامه ریزی خوبی صورت گیرد، می توان منابع پایدار جدیدی برای تهران به تصویب رساند. در این زمینه کار را با مجلس و دولت شروع کردیم و کمیته های داخلی نیز در شهرداری مشغول به کار شده اند.

وی افزود: بعضی کارها را می توان با تغییر نگاه و بدون صرف منابع زیاد در تهران انجام داد. به همین جهت با ابزار های بسیارکم خرج می توان محیط شهر را به محیطی شاداب و مطلوب تبدیل کرد.

نجفی با بیان اینکه «تهران برای زیباتر شدن دارای ظرفیت ها و جذابیت های زیادی است که باید روی آن کار کنیم»، گفت: البته هم اکنون هم این شهر دارای زیبایی های فراوانی در دامنه کوهپایه جنوبی البرز است و اگر بعضی مشکلات و مسایل اجتماعی و فنی آن را حل کنیم، قابل زیست خواهد بود.

شهردار تهران در ادامه این جلسه ضمن تشکر از زحمات علیرضا جاوید در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: جاوید از نیروهای خوب، خدوم و از سرمایه های شهرداری تهران به شمار می رود که کار جدی خود را از ابتدا در شهرداری شروع کردند و انشالله از توانایی و خدمات ایشان در شهرداری تهران استفاده خواهد شد.

وی ضمن تشکر از پیروز حناچی به منظور قبول مسئولیت معاونت فنی و عمران، از وی به عنوان یک نیروی کارکشته یاد کرد و گفت: حناچی از نظر مدیریت یک نیروی ملی و شناخته شده ای است که نشان دادند اهل کارهای سخت و عبور از بحران ها و چالش های مشکل هستند؛ به همین جهت از ایشان دعوت کردیم تا کمک کنند در حد زمان و فرصتی که داریم، چند گام پیش رفته و تهران را از نظر کیفیت زندگی مردم چند پله بالاتر ببریم.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: کمکی که به شهر تهران شود، بدون شک کمک به نظام جمهوری اسلامی و پیشانی کشور است چرا که وقتی صحبت از ایران می شود، نخستین جایی که به ذهن می رسد شهر تهران است.

براساس گزارش شهرنوشت، نجفی در ادامه گزارش ارایه شده به منظور رویکردهای فعالیت معاونت فنی و عمرانی را مورد تایید و تاکید قرار داد و گفت: مهم آن است که بتوانیم این رویکردها را به برنامه های عملیاتی تبدیل کرده و آن ها را در شهر اعمال کنیم؛ چراکه بخشی از این رویکردها جدید بوده و نیاز به تغییر پارادایم در بعضی از مسایل شهری دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.