| کد خبر: 137788 |

چرا نام افتتاح‌های ناقص را افتتاح آزمایشی می‌گذارید؟

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح خط 7 مترو و کمبودهایی که در این خط وجود دارد، افزود: چرا نام افتتاح‌های ناقص را افتتاح آزمایشی می‌گذارید در حالیکه ایمنی مسافران بیش از هر چیز حائز اهمیت است.

تین نیوز

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح خط 7 مترو و کمبودهایی که در این خط وجود دارد، افزود: چرا نام افتتاح‌های ناقص را افتتاح آزمایشی می‌گذارید در حالیکه ایمنی مسافران بیش از هر چیز حائز اهمیت است.

محمد حقانی در 359 جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در خصوص افتتاح خط 7 متروی تهران،‌ گفت: این خط 27 کیلومتر طول نهایی آن است که در حال حاضر 22 کیلومتر از آن به افتتاح رسیده است. مقرر است در طول این خط 26 ایستگاه داشته باشیم که در حال حاضر تنها هفت ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: وضعیت بهره‌برداری فعلی این خط خارج از نرم‌های معمول است که یکی از مشکلات آن نبود سیستم سیگنالینگ است. بنده به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی این شهر هنوز مطمئن نیستم که این سیستم در خط 7 مترو مستقر شده است یا خیر.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز در دنیا مترو را با طول خطوط سنجش نمی‌کنند بلکه تعداد واگن‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد ملاک سنجش مترو است. این در شرایطی است که 188 کیلومتر از خطوط مترو در تهران به بهره‌برداری رسیده اما تنها 1270 واگن داریم که هیچ تناسبی میان این دو وجود ندارد. در حقیقت برای 188 کیلومتر باید حداقل دو برابر تعداد واگن‌های فعلی در متروی تهران واگن مشغول فعالیت باشد.

حقانی تاکید کرد: در حال حاضر نه خبرنگاران شهری، نه مردم و حتی نه بنده به عنوان نماینده شورا نمی‌دانم چه مقدار خطوط متروی بهره‌برداری شده داریم و هزینه ساخت هر کیلومتر از مترو چه میزان است. آمارها و ارقام‌ها در این زمینه متناقض است. بی‌تردید نباید برای تسریع افتتاح خطوط مترو جان مردم را نادیده بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.