| کد خبر: 264872 |

مازندران ظرفیت منطقه آزاد را دارد/انحراف در جانمایی نادرست منطقه آزاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی از انحرافاتی که در کشور ما صورت گرفت جانمایی نادرست منطقه آزاد بود گفت: این موجب شد که تمایز آرام آرام میان محدوده مناطق آزاد و خارج از مناطق آزاد کم رنگ شد؛ که این ریشه در جانمایی نادرست دارد.

تین نیوز

سیداحسان خاندوزی ظهر امروز ۶ آذرماه در همایش بررسی فرصت ها و چالش های منطقه آزاد استان مازندران در دانشگاه مازندران، اظهار کرد: دانشگاه مازندران برای ما دانشگاه ویژه است. ما در این منطقه کمتر دانشگاهی داریم که مجموعه انباشت علمی و سرمایه انسانی آن همتراز با این دانشگاه باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خاندوزی با طرح سوالی که چرا با وجود این ظرفیت های خدادادی در مازندران نتوانستیم از این فرصت ها بهره ببریم، افزود: فلسفه احداث مناطق آزاد در دنیا برای روان تر و کاهش هزینه و تسهیل در تجارت بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه فلسفه دوم  احداث مناطق آزاد، ایجاد جایگاه برای سرمایه گذاری صادرات محور با هدف تسخیر بازارهای خارجی بود، تصریح کرد: نیاز به نقاط کانونی برای پیوند اقتصاد داخل به بین الملل و ایجاد یک خط ویژه سرمایه گذاری از علل ایجاد مناطق آزاد است.

خاندوزی گفت: این ضعف شناختی ما از زمان تاسیس قانون مناطق آزاد بود که نگاه شان نسبت به مناطق آزاد اقتصادی سوءاستفاده از معافیت های اقتصادی آن باشد.

وی ادامه داد: قرار است در محدوده مناطق آزاد پیچ و خم دیوان سالاری ضد تولید و دست و پاگیر وجود نداشته باشد و با یک نماینده تام الاختیار دولت طرح های اقتصادی دچار چندگانگی نشود و برای سرمایه گذار خارجی و داخلی ایجاد اطمینان کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، بیان کرد: مولفه سوم برای مناطق آزاد وجود تغییرات مستمر قانون و مقررات است و سرمایه گذاران بدانند که فعالیت آنها در مناطق آزاد دستخوش تغییرات قوانین و مقررات نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما در کشور نیازمند تمهید قانون و مقررات هستیم که سرمایه گذاران از تغییرات قوانین دچار مشکل نشوند.

خاندوزی اضافه کرد: ماده ۲۴ قانون اساسی دولت ها را مکلف کرده است هر گونه احتمال تغییرات قوانین برای انظباط بخشیدن میان دولت و بخش خصوصی به اطلاع سرمایه گذران برساند.

وی با بیان اینکه یکی از انحرافاتی که در کشور ما صورت گرفت جانمایی نادرست منطقه آزاد بود و این موجب شد که تمایز آرام آرام میان محدوده مناطق آزاد و خارج از مناطق آزاد کم رنگ شد؛ که این ریشه در جانمایی نادرست دارد.

وی ادامه داد: پیگیری طرح تفصیلی به صوررت علمی و پژوهشی محور، طراحی درست مناطق آزاد، ایجاد پیوند منطقه آزاد را با الگوی توسعه کشور و توسعه استان از اقدامات مهم در ایجاد مناطق آزاد اقتصادی است که می تواند از ایجاد تضاد و دوئیت در آن مناطق بکاهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در مرحله تدوین برنامه مناطق آزاد اقتصادی مازندران امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که در مازندران و حاشیه خزر وجود دارد بتواتیم با مدیریت مقتدرانه طرح را به پیش ببرد.

وی افزود: مازندران زیرساخت ایجاد مناطق آزاد را دارد و ظرفیت تجارت مازندران در سال های اخیر گویای این مهم است و ما توقع داریم که مردم شیرینی رونق تجارت، صادرات و ارزآوری را بچشند.

لازم به ذکر است؛ خاندوزی وزیر امور اقتصادی با هیئت همراه در بدو ورود به دانشگاه مازندران به یادمان شهدای گمنام رفتند و با اهدای گل و قرائت فاتحه به قبور شهدای گمنام ادای احترام کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.