| کد خبر: 248963 |

رئیس اداره ایمنی راه استان خبر داد:

افزایش ایمنی جاده های مازندران با نصب انواع علائم

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال تاکنون با هدف ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن یمینی اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان احداث و نوسازی ۳هزار عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر، بازسازی و تعمیر ۳هزار و۵۰۰ عدد تابلوی علائم، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی به میزان ۴۸متر مربع و پاکسازی و شستشوی ۱۴هزار و۱۰۰عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر از ابتدای سال تاکنون توسط اکیپ های راهداری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش های این حوزه صرف نگهداری و تامین ایمنی عبور و مرور راه ها به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش میشود، افزود: با توجه به رویکرد صرفه جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه ، این اداره کل در طی سالهای گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد.

یمینی در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به عنوان یکی از روش های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود: با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به عنوان یک اقدام کم هزینه، زودبازده، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی در مورد تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای خاطر نشان ساخت: باید با بررسی همه جوانبه و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورها گام برداریم و با تمام توان در جهت افزایش ارتقای ایمنی جاده های مازندران تلاش نماییم .

وی ادامه داد : این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر حادثه به صورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری، نصب جداکننده های میانی انجام داده است.

یمینی آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطر نشان ساخت: می توان با به کار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت _ تبلیغات کافی _ اطلاع رسانی عمومی _ آموزش فراگیر _ راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.