| کد خبر: 246667 |

بهره برداری از راه دسترسی مستقیم بندر نوشهر تا پایان سال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد: راه دسترسی مستقیم بندر نوشهر تاکنون ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار کل۷۲۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید .

تین نیوز

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد: راه دسترسی مستقیم بندر نوشهر تاکنون ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار کل۷۲۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید .

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدتقی انزان پور در نشست خبری ، به عملکرد یک ساله اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالا در پیشانی فعالیت های بنادر مازندران است و در همین راستا در دولت سیزدهم ۹۳۷ هزار و ۷۸۱ تن کالا در بنادر مازندران(نوشهر و فریدونکنار)تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه غلات، نهاده های دامی، چوب و کاغذ عمده واردات بنادر نوشهر و فریدونکنار در یک سال اخیر را تشکیل می دهند، ادامه داد: بخش صادرات را نیز بیشتر محصولات کشاورزی و موادغذایی در بر می گیرد که البته در سال گذشته برای نخستین بار محصولات کاشی و سرامیک را نیز به عنوان محصولات جدید، وارد چرخه صادرات از بنادر مازندران کردیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تاکید بر اینکه در زمینه های مختلف  توسعه ملموس و کم نظیر زیرساختی و اقتصادی بنادر مازندران قابل مشاهده است، به روند احداث راه دسترسی مستقیم بندر نوشهر اشاره کردو گفت: این پروژه تاکنون ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت با اعتبار کل۷۲۰ میلیارد تومان که در دولت سیزدهم بالغ بر ۳۲۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ایجاد عمق در حوضچه بنادر نوشهر و فریدونکنار را دیگر فعالیت های این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: لایروبی حوضچه و کانال به میزان ۳۷۷ هزار متر مکعب در یک سال گذشته انجام شده و موجب افزایش ایمنی برای رفت و آمد کشتی ها گردید.

انزان پور با بیان اینکه در طول یک سال گذشته، رودخانه های نوشهر کمتر آب شفاف را به خود دیده است، عنوان داشت: گِل و لای این رودخانه ها در نهایت به دریا می ریزد و علاوه به مخاطره افتادن زندگی آبزیان، موجب افزایش میزان رسوب در دریا و مسیرهای کشتی رانی می شود. 

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد کالاهای وارداتی را غلات تشکیل می دهند، افزود: تا یک سال قبل دستگاه مکنده نداشتیم اما در حال حاضر بندر نوشهر به دو دستگاه مَکَنده با ظرفیت ۳۰ تن و با اعتبار ۱۷ میلیون ریال تجهیز شده است.

این مسئول از پیشرفت فیزیکی۹۰ درصدی ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: همچنین ساختمان باشگاه ملوانان بندر نوشهر نیز با ۷۵ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است تا ملوانان کشتی های تجاری که برای تخلیه و بارگیری وارد این بندر می شوند در صورت نیاز به استراحت بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی از آزادسازی سواحل در دولت سیزدهم در یک سال گذشته به مساحت ۲ هزار و ۸۵۰ متر طول خبر داد و ابراز داشت: البته تعداد پنجاه پرونده مفتوحی نیز در این زمینه داریم که اغلب آن با قاطعیت دستگاه قضا، منتج به نتیجه مثبت شد و بنابراین انتظار داریم دستگاه های متولی برای مناسب سازی و تجهیز سواحل آزادسازی شده برای استفاده عمومی اقدام کنند.

انزان پور با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تعداد سه هزار و۶۳۴ فقره اسناد برای دریانوردی از فرماندهی شناور تا ملوانی و سکان داری و... صادر شده است، ادامه داد: پروژه های همسو با محیط زیست و تفکیک شبکه آب رسانی و آتش نشانی محوطه های بندر نوشهر با استفاده از آب دریا با اعتبار کل ۳۵۰ میلیارد ریالی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد را در دست اقدام داریم که بر این اساس از آب دریا برای اطفاء حریق یا تغذیه خودروهای آتش نشانی استفاده می شود.

وی از ساخت و تجهیز یک فروند بارج موتوردار با بهره گیری از توان همکاران این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: این سیستم برای نخستین بار در سطح بنادر کشور ساخته شده است و حتی هیچ مورد مشابه ای هم وجود ندارد و دارای دو بیل مکانیکی جهت لایروبی تا هزار متر مکعب در نقاط کم عمق دریا است که برای آن ۱۵۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین از تأمین، نصب و راه اندازی سیستم های حفاظت الکترونیک در بندر نوشهر با اعتباری بالغ بر میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: این سیستم قابلیت برقراری ارتباط با هر شناوری در دریای خزر را دارد.

وی درباره پروژه های در دست اقدام اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در سال جاری، گفت: نصب و راه اندازی سیستم های پلاک خوان و کنترل دسترسی تحت شبکه، خرید و تعویض موتور دو زمانه قایق های بندر نوشهر، جایگزینی موتورهای لایروب ارس، انتقال و تعمیرات اساسی یک دستگاه جرثقیل ساحلی ۲۵ تنی از بندر شهید رجایی به بندر نوشهر، تعمیر و تحویل قطعات سیستم رانش شناور ناجی، احداث کارگاه تولید و بسته بندی قهوه از برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

انزان پور درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد شدن بندر نوشهر نیز تصریح کرد: طبق آخرین خبری که داریم، بندر نوشهر در لیست دولت برای منطقه آزاد قرار دارد ولی تصویب یا عدم آن بستگی به سیاست های کلی دولت دارد.

وی بندر نوشهر را با دارا بودن ۴۵ هزار متر مربع زمین، کارآمدترین بندر مازندران دانست و افزود: کمبود اراضی و محصور بودن این بندر در شهر سبب محدودیت آن شده است که اگر از این حصر خارج شود، می توان به آن شاخصه اصلی و مطلوب بندر و منطقه ویژه اقتصادی دست یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.