| کد خبر: 202775 |

مازندران؛رتبه سوم پُرترددترین استان کشور

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: استان مازندران در ۹ ماهه امسال رتبه سوم پُرترددترین استان در کشور با سهم حدود ۶ درصد از کل تردد کشور به خود اختصاص داد

تین نیوز

 رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: استان مازندران در ۹ ماهه امسال رتبه سوم پُرترددترین استان در کشور با سهم حدود ۶ درصد از کل تردد کشور به خود اختصاص داد

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، ترافیک قصه پرتکرار محورهای شمال است، کافی است پایان هفته یا یک روز تعطیل از روز قبل محورهای استان پُر از ترافیک می‌شود چه برسد به ایام نوروز و یا تعطیلات تابستان. شاید در گذشته شاهد ترافیک در ایام تعطیلات بودیم ولی درحال حاضر حتی یک روز پایان هفته شاهد ترافیکی سنگین در محورهای شمال هستیم.

طی سال‌های گذشته درست است اقدامات خوبی در بحث راه‌سازی صورت گرفته ولی متاسفانه این اقدامات با رشد تعداد خودروها تناسبی نداشته و این ترافیک است که همچنان به‌عنوان معضل همیشگی همراه محورهای شمال باقی مانده و تا حدی نهادینه شد که مسافران ترافیک را بخشی از سفر می‌دانند.

باتوجه به ترافیک طولانی تنها علاج این مشکل بحث محدودیت‌های ترافیکی است که معمولا از چند روز قبل از تعطیلات اعمال می‌شود و اکنون خود مردم پیگیر ساعت اجرای این محدودیت‌ها هستند تا در ساعت اجرای طرح سفر و یا زمان بازگشت از سفر خود را موکول کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران درباره آمار تردد وسایل نقلیه طی ۹ ماهه امسال در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کل تردد استان طی این مدت ۴۷۶ میلیون و ۷۰۳هزار و ۲۱۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو درصدی داشته است.

محسن هاشمی افزود: متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه سنگین ۶هزار و ۳۰ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال کل تردد در محورهای مواصلاتی مازندران۴۱میلیون و ۴۱۸هزار و ۸۸۷ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد پنج درصدی برخوردار بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران یادآور شد: همچنین کل تردد درون استان ۴۳۵ میلیون و ۲۸۴هزار و ۳۲۵ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

هاشمی بیان کرد: بیشترین فراوانی ساعت اوج تردد طی ۹ ماهه امسال بین ساعات ۱۷ تا ۱۹ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران در ۹ ماهه امسال رتبه سوم پُرترددترین استان در کشور با سهم حدود ۶ درصد از کل تردد کشور به خود اختصاص داد که میانگین سرعت تردد در محورهای استان ۷۲ کیلومتر بر ساعت بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.