| کد خبر: 28660 |

۴۴ نقطه مازندران تحت نظارت دوربین‌های تصویری آنلاین

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران رتبه‌ی برتر بحث نظارت حمل و نقل جاده‌ای را دارد، افزود: 44 نقطه استان تحت نظارت دوربین‌های تصویری آنلاین هستند.
 
«احمدآفرین محمدزاده» امروز(یکشنبه 18 آبان‌ماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه 14 تا 25 آبان‌ماه به عنوان دهه‌ی ایمنی در رانندگی و مسئولیت همگانی نامیده شده است، گفت: دهه‌ی ایمنی معیاری است که همه‌ی کارکنان و مسئولان با کمک دیگر دستگاه‌ها بتوانند با هم‌افزایی نقش سازنده‌ای در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه داشتن حمل و نقل ایمن، اقتصادی و روان، شعار این سازمان است، افزود: ما در مازندران کوشیدیم که با اطلاع‌رسانی و روشن کردن افکار عمومی از طریق رسانه‌ها و تریبون ائمه جمعه و ... نقش تأثیرگذار حمل و نقل ایمن را بیان کنیم.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران تصریح کرد: دو عامل موتورسواران و عابران پیاده هر سال شمار فراوانی را از کشته‌شدگان حادثه‌های جاده‌ای به خود اختصاص می‌دهند.
 
وی با اشاره به نقش کنترل مکانیزه جاده‌ها با نظارت قوی سیستمی افزود: 73 دستگاه تردد شمار جاده‌ای، 8 زوج دوربین پلاک خوان در جاده‌های استان مازندران وجود دارد تا بتوانیم به هدف بازدارندگی از تخلفات برسیم.
 
محمدزاده اظهار کرد: کنترل مکانیزه جاده‌ها با نظارت قوی سیستمی به صورت ملی در حال اجراست و امید می‌رود مردم خود را ملزم به رعایت قوانین در جاده‌ها بدانند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این امکان وجود دارد که نقشه‌ی ترافیکی استان را به صورت گرافیکی مشخص کنیم تا بتوانیم میزان ترافیک راه‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم که این طرح با نصب دو تابلوی گرافیکی تا پایان سال در دو محور استان اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به نقش رسانه‌ی ملی در کنترل ترافیک افزود: سعی شده از همه‌ی دستگاه‌هایی که می‌توانند به حمل و نقل کمک کنند بهره‌گیری مناسب شود تا حالت امداد در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.
 
محمدزاده خاطرنشان کرد: بحث ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه، ایجاد پل عابر برای عبور عرضی از جاده‌ها با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی، تعیین کردن حریم‌های جاده، ایجاد رمپ ورود و خروج از جاده، انجام اقدامات فرهنگی از دیگر اقدامات بخش ایمنی اداره‌کل راه و حمل و نقل استان است.
 
وی با بیان اینکه 70 درصد جاده‌های مازندران جاده‌های روستایی است، افزود: با توجه به نتایج بررسی‌ها، سعی شده با اقدامات نمادین و برگزاری همایش‌های ایمنی و ارائه‌ی کلاه ایمنی با همکاری مسئولان روستایی و شهری شاهد کاهش تصادفات باشیم.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران با اشاره به وجود 5 مرکز کنترل فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین گفت: اگر خودرویی استاندارد لازم را نداشته باشد کارت هوشمند خودرو غیرفعال می‌شود.
 
وی با اشاره به تردد فراوان ادوات کشاورزی در مازندران افزود: طرح ارتقای ایمنی تردد ماشین‌آلات کشاورزی با توزیع شبرنگ و نیز آموزش رانندگان و... در حال انجام است.
 
محمدزاده با اشاره به وجود 158 شرکت مسافربری و 6 شرکت بین‌المللی حمل کالا در مازندران افزود: استان مازندران هم‌اکنون 40 شرکت اتوبوس‌رانی، 10 شرکت مینی بوس، 87 شرکت سواری و 20 شرکت مختلط دارد.
 
وی با بیان اینکه مازندران رتبه‌ی برتر بحث نظارت حمل و نقل جاده‌ای را دارد، گفت: 44 نقطه استان تحت نظارت دوربین‌های تصویری آنلاین هستند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران تصریح کرد: مازندران پارسال، 14 میلیون تن کالا را جابجا کرده که این میزان امسال با توجه به رشد 7 ماهه‌ی سال افزایش داشته است.
 
وی با بیان اینکه عمر ناوگان باری مازندران 21 سال است، خاطرنشان کرد: اداره‌کل حمل و نقل پایانه‌های مازندارن هر گونه نیازهای حمل و نقل استان اعم از خودروهای یخچال‌دار و... را به تجار استان پاسخ می‌دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.