| کد خبر: 160864 |

معرفی توانمندی ها و قابلیت های بندر امیرآباد

سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری سیمای استانی مازندران(تبرستان) توانمندی ها و قابلیت های بندر امیرآباد را تشریح کرد.

تین نیوز

 سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری سیمای استانی مازندران(تبرستان) توانمندی ها و قابلیت های بندر امیرآباد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، سیاوش رضوانی با تبریک ایام دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه بندر امیر آباد تنها بندر تجاری کشور است که بعد از انقلاب اسلامی کار ساخت و احداث آن آغازگردیده افزود امیر آباد بعنوان مولود انقلاب اسلامی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و نگین درخشان دریای خزر است.

مهندس رضوانی همچنین گفت :با افتتاح فاز دوم توسعه بندر امیر آباد توسط ریاست محترم جمهوری در ابتدای سال 96 ظرفیت اسمی این بندر از ۳,۵ میلیون تن به ۷.۵ تن رسیده است.وی همچنین ظرفیت اسمی بنادر شمالی کشور را در مجموع 23 میلیون تن اعلام کرد.

وی افزود:مدیر بندر امیر آباد با اشاره به محدودیت تنوع کالا دربنادر حوزه خزر بر لزوم تغییر تیپ کالا در این بنادر به منظور استفاده از ظرفیت های این بنادر و افزایش صادرات و واردات تاکید کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به حجم صادرات در بنادر شمالی کشور اشاره کرد و افزود 67 درصد صادرات در بنادر شمالی کشور از طریق بندر امیر آباد صورت می پذیرد.

رضوانی با اشاره به اینکه بندر امیر آباد تنها بندرشمالی متصل به شبکه ریلی است و 20 کیلومتر شبکه راه آهن داخلی دارد افزود اسکله رورو ریلی دربنادرکشورمشابه ندارد.وی ازپیشرفت 95درصدی این پروژه خبر داد و گفت تا نیمه اول سال 97 این اسکله منحصربفرد به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول رویکرد جدید حاکم دربندر امیرآباد را توسعه صنعت گردشگری دریایی در کنار سایر فعالیت های اقتصادی دانست و گفت که برای این کار 25 هکتار زمین در انتهای شرقی بندر امیرآباد در نزدیکی میانکاله برای توسعه صنعت گردشگری پیش بینی شده است.

اوهمچنین اظهارداشت : بزودی این زمین برای سرمایه گذاری در ساخت مراکز اقامتی و سایر امکانات جهت پذیرش مسافران و گردشگران در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

وی اضافه کرد : ایجاد مراکز اقامتی و سایر امکانات زیرساختی گردشگری در حاشیه تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران به عنوان یکی از ذخایر زیست کره با تنوع گیاهی و جانوری می تواند جاذب برای توریست داخلی و گردشگری باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.