| کد خبر: 259300 |

احداث دهکده لجستیک قزوین به تصویب رسید

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در خصوص اجرای سند آمایش لجستیک کشور، مطالعات مکان‌ یابی و احداث دهکده لجستیک قزوین در هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور به تصویب رسید.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در خصوص اجرای سند آمایش لجستیک کشور، مطالعات مکان یابی و احداث دهکده لجستیک قزوین در هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در خصوص برگزاری هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور گفت: بعد از استان های اصفهان و اراک، استان قزوین سومین استانی است که طرح احداث دهکده لجستیک آن به تصویب ستاد مراکز لجستیک کشور رسید و زمینه برای جذب سرمایه گذار و پیگیری عملیاتی شدن این طرح فراهم شد.

او افزود: طرح مطالعاتی مکان یابی دهکده لجستیک قزوین از ماه ها پیش در اداره کل راه و شهرسازی با استفاده از ظرفیت های علمی مجامع دانشگاهی آغاز شده و پس از تکمیل این پژوهش ها طرح نهایی در هشتمین جلسه ستاد مراکز لجستیک کشور ارائه شد که با استقبال اعضا به تصویب رسید.

رحجانی با اشاره به موقعیت ممتاز استان قزوین، گفت: امروز استان قزوین هم در بخش تولید ظرفیت های بالایی دارد و هم در مسیر عبور خطوط اصلی ریل و جاده قرار گرفته است، به همین منظور احداث دهکده لجستیک فرصت ویژه ای برای ایفای نقش استان در سطح ملی و منطقه ای است و می تواند به عنوان یکی از پیشران های اصلی توسعه استان مطرح باشد.

این مسئول ادامه داد: به دلیل نزدیکی به پایتخت و همچنین قرار گرفتن در محل تلاقی کریدورهای تجاری و حمل و نقل شرق-غرب و همچنین شمال- جنوب، پیش بینی می شود احداث این مرکز لجستیک بتواند ضمن رونق تجارت و افزایش نقش بین المللی استان، در مسیر ایجاد درآمد و همچنین اشتغال پایدار فرصت های خوبی را در پیشروی آینده استان ایجاد کند.

معاون استاندار با اشاره به این نکته که لازمه ایجاد مراکز لجستیک سرمایه گذاری های کلان است و تامین مالی این مهم، مشارکت بخش خصوصی را به صورت جدی می طلبد، خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی باید فراخوان جذب و سنجش اهلیت سرمایه گذار در دستور کار قرار گیرد و پس از انتخاب سرمایه گذار این طرح مهم ملی در سه فاز به اجرا در می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.