| کد خبر: 219515 |

تدوین اطلس تصادفات شهر قزوین

اطلاعات مربوط به تصادفات شهر قزوین از سال ۹۴ تا ۹۸ در قالب اطلس تصادفات طی تحلیل و همکاری مشترک با پلیس راهور تهیه و تحلیل شده است.

تین نیوز

شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در جلسه کمیته پایش تصادفات اظهار کرد: اطلاعات مربوط به تصادفات شهر قزوین از سال ۹۴ تا ۹۸ در قالب اطلس تصادفات طی تحلیل و همکاری مشترک با پلیس راهور تهیه و تحلیل شده است.

او افزود: در بخشی از این اطلس تقاطع‌های حادثه‌خیز شهر بر مبنای فراوانی و شدت به تعداد ۱۹ مورد مشخص شده که تقاطع ولیعصر (عج)، نسیم شمال بلوار تاکستان، تقاطع دادگستری، میدان مینودر تقاطع نسیم شمال بلوار میرزا کوچک خان، میدان خلیج فارس، میدان تهران قدیم از جمله آنهاست.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: بیشترین عامل انسانی موثر در تصادفات مربوط به عجله و شتاب بی‌مورد است که با افزایش سرعت منجر به شدت تصادف می‌شود.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: برنامه خود را بر مبنای استراتژی کاهش تصادفات در نظر گرفته‌ایم که کاهش سالانه ۱۰ درصد از آمار تصادفات در دوره پنج ساله بخشی از اهداف ما است.

او با تاکید بر اینکه اعمال قانون در ساعات اوج ترافیک منجر به کاهش وقوع تصادفات می‌شود، خاطرنشان کرد: بازه‌های سنی ۲۰ تا ۳۰ سال و همچنین ۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین حادثه‌دیدگان تصادفات در شهر قزوین هستند و پراید و موتورسیکلت بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات بوده است.

این مسئول اضافه کرد: شهرداری قزوین ۹۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری نصب کرده و تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت ۳۰ دستگاه است.

زرآبادی‌پور بیان کرد: ۳۶ تقاطع هوشمند مرکزی در سطح شهر وجود دارد که تا پایان سال به ۴۰ دستگاه می‌رسد؛ ضمن اینکه ۶ دستگاه دوربین ثبت عبور از چراغ قرمز در سطح شهر نصب شده است.

او ادامه داد: راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی به نشانی @trafficqazvin با هدف انتشار مطالب، فیلم و عکس‌های آموزشی و هشداردهنده مرتبط با حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین تهیه و انتشار جزوه‌های آموزشی از جمله اقدامات آموزشی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی این معاونت است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ ارائه آمار فوتی‌های تصادفات ۹۸ و ۹۹ از سوی پزشکی قانونی، ارائه داده‌ها و مشارکت مالی بیمه‌ها در کاهش تصادفات شهر قزوین در نقاط دارای اولویت توسط بیمه‌ها و افزایش روشنایی معابر در نقاط حادثه‌خیز توسط شرکت برق را از جمله نیازمندی‌ها برای رفع نقاط حادثه‌خیز دانست.

زرآبادی‌پور بیان کرد: برخی اقدامات از سوی پلیس و دستگاه قضا همچون پلمب کاربری‌های جاذب سفر و حادثه‌ساز همچون نمایشگاه‌های خودرو به واسطه پذیرش خارج از ظرفیت در نمایشگاه‌ها بخش دیگری از این نیازمندی‌ها را تشکیل می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.