| کد خبر: 218647 |

پنج طرح طلایی راهسازی در سال جهش تولید تکمیل می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به شعار جهش تولید، ۱۳۰ طرح کلیدی در بخش‌هایی از جمله دریایی، ریلی و جاده ای برای تکمیل در سال جاری انتخاب شده که از این تعداد پنج پروژه طلایی راهسازی باید در اسرع وقت تکمیل شوند.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به شعار جهش تولید، ۱۳۰ طرح کلیدی در بخش‌هایی از جمله دریایی، ریلی و جاده ای برای تکمیل در سال جاری انتخاب شده که از این تعداد پنج پروژه طلایی راهسازی باید در اسرع وقت تکمیل شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امیرمحمود غفاری روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند احداث پروژه راه اصلی قزوین- الموت - تنکابن، به خبرنگار ایرنا گفت:یکی از شاخص‌های این پنج پروژه، تعلق به مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که متاسفانه اجرای آنها طولانی شده و وظیفه ما بوده که آنها را در اسرع وقت تمام کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از این پنج پروژه طلایی که از ۱۳۰ طرح برگزیده انتخاب کرده ایم طرح‌ قزوین- الموت - تنکابن است و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم حداقل سه قطعه اول آن که ۶۳ کیلومتر است را به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر گفت: در بازدید امروز، تذکرات لازم به پیمانکاران قطعه داده شد تا شاهد تسریع در اجرای طرح باشیم.

غفاری گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه و محدودیت عملیات عمرانی به دلیل شرایط آب و هوایی،امیدواریم تا خرداد ۱۴۰۰ این قطعه را زیر بار ببریم.

معاون وزیر راه با اشاره به دلایل کندی اجرای پروژه،افزود: محدودیت منابع مالی، صعب العبور بودن منطقه و شرایط خاص آن، باعث شده انجام کارهای مهندسی در این طرح، بسیار دشوار و کند شود، از سوی دیگر برخی مشکلات مانند رانش زمین در قطعه سه طرح، موانعی را بر سر پیشرفت سریع طرح ایجاد کرده است.

وی با اشاره به چهار پروژه طلایی دیگر، افزود: طرح راهسازی مریوان -سنندج،طرح پاتاوه- دهدشت، پروژه چابهار -زاهدان و یک جاده حادثه خیز در استان مرکزی بین شازند و ازنا از جمله این طرح‌ها هستند که باید هرچه سریعتر تکمیل شوند.

غفاری افزود: این پروژه‌های طلایی، هر دو هفته یکبار در سطح مدیران میانی و هر ماه یکبار توسط خود من پایش و ارزیابی می‌شوند تا با سرعت بیشتری به نتیجه قطعی برسند.

معاون وزیر راه گفت: ما همچنین حداقل ۳۰ پروژه از ۱۳۰ طرح برگزیده را به صورت مستمر نظارت و پایش کرده و در میان آنها این پنج پروژه طلایی را به صورت ویژه‌تر رصد و پیگیری می‌کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.