پرداخت بیش از ۸ هزار میلیارد ریال بابت پروژه ریلی چابهار – زاهدان
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در وزارت راه و شهرسازی برای راهاندازی خط ریلی چابهار – زاهدان یک عزم جدی وجود دارد تا با سرعت و اقدامات ویژه این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا تکمیل و آماده بهرهبرداری شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در وزارت راه و شهرسازی برای راهاندازی خط ریلی چابهار – زاهدان یک عزم جدی وجود دارد تا با سرعت و اقدامات ویژه این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا تکمیل و آماده بهرهبرداری شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عزم جدی این وزارتخانه درخصوص راهاندازی خط ریلی چابهار – زاهدان تا پایان دولت دوازدهم اظهار داشت: برای راه اندازی خط ریلی چابهار- زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر تا کنون از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۸۳۵۰ میلیارد ریال جهت پیشبرد پروژه پرداخت شده است.
وی افزود: در همین زمینه پیشبینی میشود با توجه به اراده دولت و همکاری خوب بانک مرکزی، سایر اقساط تسهیلات یاد شده وفق برنامه زمانبندی طرح به پروژه تزریق شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگرچه باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر فضای کلان اقتصادی و تأثیر آن بر افزایش قیمت، اجرای پروژه با برخی دشواریها روبرو است، ولی با این حال پروژه در کل پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد دارد.
وی تصریح کرد: در همین خصوص وزارت راه و شهرسازی در تلاش است با اتخاذ تدابیر ویژه مابقی کارهای باقی مانده طرح را تکمیل کند.
غفاری افزود: باتوجه به عقد قرارداد تأمین ۵ هزار تن ریل ملی از شرکت ذوب آهن اصفهان، عملیات ریلگذاری مسیر راهآهن چابهار- زاهدان آغازشده است.
وی افزود: عملیات اجرایی این خط ریلی به واسطه قرارگرفتن در تنها مسیرارتباطی بندری موجود در سواحل مکران که کشور را به اقیانوس هند متصل می کند و با توجه به اهمیت این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا، با سرعت و توجه ویژه درحال انجام است.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این پروژه یکی از فنیترین و حجیمترین طرحهای ملی بوده که با ۱۵۴۰۰ متر پل ،۱۹۴۲ متر تقاطع، ۱۶۸۰۰ متر حفاری، حدود ۴۴ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۲۵ میلیون مترمکعب خاکریزی و ۲ میلیون مترمکعب بتن ریزی، دارای مختصات بسیار کم نظیر در میان طرح های عمرانی است.
وی در پایان گفت: امیدواریم تمام ریل مورد نیاز این خط به طول تقریبی ۶۲۸ کیلومتر توسط ذوبآهن اصفهان تولید و عرضه شود
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.