| کد خبر: 215151 |

پرداخت بیش از ۸ هزار میلیارد ریال بابت پروژه ریلی چابهار – زاهدان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در وزارت راه و شهرسازی برای راه‌اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان یک عزم جدی وجود دارد تا با سرعت و اقدامات ویژه این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در وزارت راه و شهرسازی برای راه‌اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان یک عزم جدی وجود دارد تا با سرعت و اقدامات ویژه این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عزم جدی این وزارتخانه درخصوص راه‌اندازی خط ریلی چابهار – زاهدان تا پایان دولت دوازدهم اظهار داشت: برای راه اندازی خط ریلی چابهار- زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر تا کنون از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۸۳۵۰ میلیارد ریال جهت پیشبرد پروژه پرداخت شده است.

وی افزود: در همین زمینه پیش‌بینی می‌شود با توجه به اراده دولت و همکاری خوب بانک مرکزی، سایر اقساط تسهیلات یاد شده وفق برنامه زمانبندی طرح به پروژه تزریق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ اگرچه باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر فضای کلان اقتصادی و تأثیر آن بر افزایش قیمت، اجرای پروژه با برخی دشواری‌ها روبرو است، ولی با این حال پروژه در کل پیشرفت فیزیکی حدود  ۶۰ درصد دارد.

وی تصریح کرد:‌ در همین خصوص وزارت راه و شهرسازی در تلاش است با اتخاذ تدابیر ویژه مابقی کارهای باقی مانده طرح را تکمیل کند.

غفاری افزود: باتوجه به عقد قرارداد تأمین ۵ هزار تن ریل ملی از شرکت ذوب آهن اصفهان، عملیات ریل‌گذاری مسیر راه‌آهن چابهار- زاهدان آغازشده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این خط ریلی به واسطه قرارگرفتن در تنها مسیرارتباطی بندری موجود در سواحل مکران که کشور را به اقیانوس هند متصل می کند و با توجه به اهمیت این شریان ارتباطی در توسعه تجارت و تبادل کالا، با سرعت و توجه ویژه درحال انجام است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: این پروژه یکی از فنی‌ترین و حجیم‌ترین طرح‌های ملی بوده که با ۱۵۴۰۰ متر پل ،۱۹۴۲ متر تقاطع، ۱۶۸۰۰ متر حفاری، حدود ۴۴ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۲۵ میلیون مترمکعب خاکریزی و ۲ میلیون مترمکعب بتن ریزی، دارای مختصات بسیار کم نظیر در میان طرح های عمرانی است.

وی در پایان گفت:‌ امیدواریم تمام ریل مورد نیاز این خط به طول تقریبی ۶۲۸ کیلومتر توسط ذوب‌آهن اصفهان تولید و عرضه شود

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.