| کد خبر: 212486 |

◄ رانندگان تاکسی وانت 50 درصد درآمد خود را از دست دادند

دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین در دیدار با سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: رانندگان تاکسی وانت 50 درصد درآمد خود را از دست داده اند.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین در دیدار با سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: رانندگان تاکسی وانت 50 درصد درآمد خود را از دست داده اند.

به گزارش تین نیوز،  سید رضا محمدی افزود: بخش حمل و نقل به‌عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های اقتصادی با تسهیل جابه‌جایی مسافر و کالا نقش کلیدی در ایجاد رفاه و نیز توسعه اقتصادی کشور و استان دارد و هم اکنون سهم بخش حمل و نقل در تولید ناخالص ملی به حدود 9 درصد رسیده است.

دبیر کمیسیون حمل و نقل گمرک و ترانزیت اتاق تعاون کشور بیان کرد: باید توجه داشت یکی از مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا در بخش شهری، رانندگان تاکسی وانت هستند که 50 درصد درآمد خود را از دست داده اند که می طلبد مدیریت شهری نسبت به این قشر توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 27 درصد عامل شیوع کرونا می تواند استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، لازم است خود شهروندان هم توجه لازم را داشته باشند و جنبه های بهداشتی را رعایت و از دستکش و ماسک استفاده کنند.

وحید مقدم سلیمی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین نیز گفت: ناوگان حمل و نقل شهری در امر جابه جایی  مسافر نقش به سزایی دارند و باید توجه ویژه به این قشر شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که برای حمایت از رانندگان تاکسی پیگیری شده این است که هزینه‌های ناشی از حفظ سلامت شهروندان مثل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و کاورهای داخل ماشین را شهرداری تهیه کرده و اجازه نداده هزینه بیشتری به رانندگان تاکسی تحمیل شود.

مقدم با بیان اینکه دولت برای افرادی که به نوعی معیشت آنان به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است، گفت: رانندگان تاکسی که در خط مقدم آلودگی به این ویروس هستند نیز از این تصمیم مستثنی نیستند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ویروس کرونا را ویروسی دانست که باعث کسادی کسب‌وکار درصد بالایی از مردم در حوزه‌های مختلف شد و در همین راستا ضربه محکمی نیز به فعالان حمل‌ونقل عمومی زد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.