| کد خبر: 266218 |

تجلیل از سازمان هواشناسی کشور برای ارائه خدمات موثر در سومین نمایشگاه ایران ژئو

رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و رئیس شورای سیاست‌گذاری ایران ژئو از سازمان هواشناسی کشور برای ارئه خدمات موثر در سومین نمایشگاه ایران ژئو تجلیل کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و رئیس شورای سیاست‌گذاری ایران ژئو از سازمان هواشناسی کشور برای ارئه خدمات موثر در سومین نمایشگاه ایران ژئو تجلیل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مجید فخری در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه ایران ژئو که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد، خدمات سازمان هواشناسی در این نمایشگاه را ستود و با اهداء لوحی از خدمات موثر هواشناسی در سومین نمایشگاه ایران ژئو تجلیل کرد.

در بخشی از لوح فخری خطاب به رئیس سازمان هواشناسی کشور آمده است: لازم می‌دانم از زحمات بی‌شائبه و موثری که در امر خدمات‌رسانی و همچنین حسن همکاری در ارائه خدمات موثر در نمایشگاه بین المللی ایران ژسو ۳ داشته اید، تقدیر و تشکر می‌شود.

در ادامه این لوح آمده است: توسعه پایدار کشور نیازمند اطلاعات جغرافیایی دقیق، صحیح و به موقع است. در شرایط جغرافیایی امروز که چالش منابع آب، گردوغبار، مهاجرت، امنیت غذایی و تغییرات اقلیمی گریبانگیر بیشتر کشورهای دنیا شده است، علوم جغرافیایی و فناوری مرتبط با آن می‌تواند برای پایداری سرزمین به یاری سطوح مختلف تصمیم گیری در کشور بیاید.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، هواشناسی در این نمایشگاه برخی توانمندی‌های حوزه ادوات و تجهیزات هواشناسی، نرم افزارها و سامانه‌های اطلاع‌رسانی بومی و برخی تولیدات داخلی در حوزه هواشناسی و علوم جو را در معرض دید عموم قرار داد.

در این نمایشگاه نمونه ایرانی رادیو سوند هواشناسی برای پایش کمیت‌های هواشناسی در لایه‌های مختلف جو و برخی ایستگاه‌های خودکار هواشناسی به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر این سامانه بومی هشدار سیل با استفاده از نرم‌افزار نفیس نیز در این نمایشگاه معرفی شده است.

این سامانه با ترکیبی از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و افزونه MapWinGIS توسعه یافته است. سامانه هشدار سیل نفیس با ارائه هشدار در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز می‌تواند، خروجی دبی جریان سیلاب را در سطوح بدون خطر، با خطر کم تا متوسط، متوسط و خطر بسیار زیاد برای ۵۵۰ نقطه در ۱۰ حوضه آبریز درجه ۲ کشور ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.