| کد خبر: 229283 |

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

برنامه حذف کنکور قابل اجرا است

برنامه حذف کنکور در برنامه ۵ساله قابل اجرا است.

تین نیوز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم گفت: حذف کنکور در آینده براساس سازوکار قانونی امکانپذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی کریمی فیروزجایی با اشاره به قانون مصوب سال ۸۶ مجلس در این ارتباط افزود: این قانون به علت فرایند پیچیده فنی و مشکلات بین وزارتخانه های آموزش وپرورش و علوم و تحقیقات تاکنون اجرایی نشد.


نماینده مردم بابل خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات به نحوه اثربخشی سوابق تحصیلی و چگونگی هدایت تحصیلی  دانش آموزان مربوط است که بین سازمان سنجش و وزارت آموزش وپرورش وجود دارد و وزارت علوم نیز در این مورد نظراتی دارد.


این نماینده مجلس یادآورشد: تعیین سقف پذیرش دانشگاهها و توجه به ساختار و منابع و نیروی انسانی واحدهای دانشگاهی  در این فرآیند نامشخص است.


کریمی فیروزجایی با اشاره به عملیاتی شدن حذف کنکور در ۳۰ کشور دنیا افزود: حذف کنکور به اراده قاطع مجلس و دولت بستگی دارد.


عضو خانه ملت با حمایت از حذف کنکور گفت: با حذف کنکور روند تحول بنیادین آموزش وپرورش عملیاتی می شود.


نماینده مجلس یازدهم میزان گردش مالی سالانه کنکور از مشاوران خصوصی تا موسسات کنکور را بیش از ۸۰هزار میلیارد تومان ذکر کرد وافزود: روند برگزاری فعلی کنکور آسیب های روحی و روانی و مالی زیادی برجای می گذارد.


کریمی فیروزجایی از آمادگی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای ورود به این مسئله خبر داد وافزود: وزارتخانه های آموزش وپرورش و علوم و تحقیقات می توانند در یک پروسه ۵ ساله به حذف کنکور دست یابند.


عضو مجمع نمایندگان مازندران باتاکید بر لزوم هم راستایی بخش های مختلف دولت و مجلس در این ارتباط یادآورشد: هدف اساسی حذف کنکور دست یابی به عدالت آموزشی در کشور است.


این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مشکلات اجرایی حذف کنکور با تعامل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارتخانه های آموزش وپرورش و علوم و تحقیقات مرتفع خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.