| کد خبر: 212767 |

حالِ امداد و نجات در ایران چگونه است؟

فعالیت 44 هزار امدادگر در حوادث مختلف

تین نیوز

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به تمهیدات این سازمان برای مقابله با حوادث مختلف در کشور، گفت:‌در کل کشور 44 هزار داوطلب و نیروی رسمی سازمان امداد و نجات فعالیت می‌کنند.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت امداد رسانی در کشور چگونه است؟»،گفت:‌ برای پاسخ به حوادث و سوانح در کشور در کل کشور شبکه امداد و نجات داریم که شامل پایگاه‌های امداد و نجات، مراکز کنترل و هدایت عملیات امداد و نجات و پایگاه های هوایی، مراکز آنست، مراکز ارتباطات رادیویی و انبارهای امدادی است.

وی با بیان اینکه اکنون در کل کشور 563 پایگاه امداد و نجات بصورت شبانه روزی فعال است،افزود: 580 انبار امدادی و 33 مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در استانها و همین تعداد مراکز نگهداری سگ‌های تجسس داریم؛ ضمن اینکه مراکز ارتباطات رادیویی و 470 شعبه و نمایندگی امداد و نجات نیز فعال است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اینکه «نسبت به کشورهای پیشرفته وضعیت خدمات رسانی امدادی ما چگونه است؟»،تصریح کرد: به لحاظ جهانی اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم چون شاخص مشخصی وجود ندارد تنها جمعیت ملی در سطح دنیا هستیم که این خدمات را ارائه می‌کنیم؛چراکه در بقیه کشورها یا یک وزارتخانه یا یک سیستم نظامی این کار را انجام می‌دهد.

ولی پور خاطرنشان کرد:حدود 40 هزار نیروی امدادگر و نجات دهنده داریم که در طول ماه بین 12 تا 15 هزار نفر فعالیت دارند؛ این افراد همگی داوطلب هستند؛ضمن اینکه در کل کشور حدود 4 هزار نفر نیروی کادر در حوزه امداد و نجات داریم.

وی با اشاره به اینکه از نظر تجهیزات در دنیا، نسبت به وضعیت حوادث در کشور و انتظاراتی که از سازمان امداد و نجات داریم امکانات لازم را داریم،متذکر شد:‌البته با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: به ویژه بعد از تصویب قانون جدید مدیریت بحران  در سال 98، یکسری وظائف را به جمعیت هلال احمر واگذار کردند که می‌طلبد بیشتر از گذشته اعتبارات مورد نیاز و منابع انسانی پیش بینی شود، اما با همین بضاعت نیز سعی کرده‌ایم در حوادث بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

ولی پور درباره «خدمات هلال احمر در دوران کرونا»، ابراز داشت: این خدمات در چند بخش است؛ یکی پوشش مبادی ورودی کشور است که بر عهده سازمان امداد و نجات قرار داده شده است؛ به طوری که در 28 مرز ورودی کشور حضور داریم.

وی یادآور شد:بخشی از خدمات را نیز توسط سازمان داوطلبان و جوانان هلال احمر در بحث آموزش، ترویج و اجرای طرح شهید سلیمانی در کنار وزارت بهداشت ارائه می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.