| کد خبر: 199849 |

آمار و ارقام یک نهاد امنیتی از اعتراض‌های بنزینی: بیش از 100 بانک و فروشگاه غارت شد

تعداد کل معترضیان و آشوبگران از شب جمعه تاکنون مجموعا 87هزار و 400 نفر برآورد شده که از این میزان حدود 82هزار و 200نفر مرد و 5هزار و 200 نفر آنها زن بوده اند.

تین نیوز

براساس اولین برآوردهای یک نهاد امنیتی از میزان اعتراضات بنزینی در روزهای گذشته از حجم خشونت گسترده و سازماندهی شده حکایت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، بر اساس این گزارش، تعداد کل معترضیان و آشوبگران از شب جمعه تاکنون مجموعا 87هزار و 400 نفر برآورد شده که از این میزان حدود 82هزار و 200نفر مرد و 5هزار و 200 نفر آنها زن بوده اند. 

بخش قابل توجهی از معترضان صرفا در محل تجمعات حاضر بوده و با هسته مرکزی اغتشاشات همراهی نداشتند. با این حال برای بسیاری از آنها پیامک هشدار توسط دستگاههای امنیتی ارسال شده است.

شیوه عملکرد هسته اصلی خشونت نشان می‌دهد که این افراد کاملا آموزش دیده بوده و برخلاف بسیاری از مردم که از افزایش ناگهانی بنزین غافلگیر شده‌اند، این افراد مترصد و آماده چنین موقعیتی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، از میان 1080 شهر و شهرستان کشور، اعتراضات و تجمعات کوچک و بزرگ در 100 نقطه کشور صورت گرفته که جمعیت این تجمعات بین 50 تا حداکثر 1500 نفر تخمین زده شده است.

حجم خشونت و میزان تخریب آشوبگران نسبت به تجمعات دی ماه 96 گسترده‌تر و مخرب‌تر بوده و در نتیجه آسیب‌های جانی و مالی در مقایسه با آن افزایش داشته است.

در استانهای خوزستان، تهران بزرگ، فارس و کرمان بیشترین آسیب به اموال عمومی زده شده است.

آمار دقیقی از میزان کشته شده ها در دسترس  نیست اما بیشترین تلفات مربوط به حمله اوباش مسلح به انبارهای نفتی و مقرهای نظامی بوده است که در جریان جلوگیری از انفجار انبارهای نفتی و خلع سلاح مقرهای نظامی به وقوع پیوسته است. تعدادی از نیروهای پلیس و مردمی نیز در این حملات به شهادت رسیدند.

تاکنون حدود 1000 نفر در ناآرامی‌های اخیر در کل کشور بازداشت شده‌اند و بیش از 100 بانک و 57 فروشگاه بزرگ فقط در یک استان به آتش کشیده شده و یا به غارت رفته است.

به عنوان نمونه در یکی از تلخ‌ترین حوادث شب گذشته در استان تهران بعد از حمله اوباش به یک بانک و آتش زدن آن، کل ساختمان و طبقات بالایی آن که مسکونی بوده است، دچار حریق شده و عده‌ای در پشت بام ساختمان محبوس شده‌اند.

ورود آتش‌نشانی به صحنه به دلیل اجتماع اغتشاشگران و توقف ماشین‌ها با تاخیر قابل توجهی صورت گرفته و در لحظات آخر با تلاش مردم و اقدام پلیس جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شده است.

در تهران و شهرستانها کار شناسایی ماشین‌هایی که اقدام به بستن خیابان‌ها می کردند انجام شده است که از امروز مراحل بازداشت آنها اجرایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودي 6 0

    اعتراض هاي مدني و مسالمت آميز، حق هر ملتي ست، اين اعتراض هاي موثر مدني، هرگز به آسيب رساندن به اموال عمومي، ثروتهاي ملي، زيرساختها و در نهايت سرمايه هاي ملي مردم، ختم نمي گردد و جاي اين فرهنگ مدني در کشور ما؛ امروز خاليست و چرا؟ چون لمپنيسم خرده بورژواي بيرون از چرخه توليد! نگران دور دور هايش با بنزين 1000 تومني ست؟ ظاهرا او ديگر نمي تواند عصر قبل از هر تعطيلي ، يک کاروان خودروي غير استاندارد با رفقايش را ، راهي جاده هاي شمال کند؟ نگران است ! نگران چرخه ي خوابيده ي توليد؟ يا وضعيت بخراني هواي کلانشهرها؟ يا نرخ سرسام آور اجاره مسکن با افزايش هشتاد و چند درصدي ظرف يکسال؟ يا رابطه بازي علني و فساد در دستگاهها و سازمانها؟چون دکتراي تخصصي و استاد فرهيخته دانشگاه، هنوز از سرويس هاي عمومي( با هزار و يک مشکل و بدون استاندارد) استفاده مي کند ولي ترجيح مي دهد در شرايط بحراني و جنگي کشور، اعتراض نکند! آنهم به چه چيزي؟ به بنزيني( سوخت ارزشمند فسيلي پالايش شده ي گراني که در ايران از يک شيشه نيم ليتري آب معدني تقلبي برچسب خورده در دکانهاي شوش و راه آهن مفت تر است؟) او فهم ايجاد سرمايه هاي معنوي را دارد و توليد کننده نيز درک توليد را_ اعتراض به افزايش ناگهاني قيمت بنزين چه کرد؟ بنزين را ارزان کرد؟ يا زير ساختها، مدارس، دانشگاهها، کسب و کارهاي اينترنتي کوچک و متوسط را به کل تعطيل کرد؟ و سوال مهم تر اينکه چرا وقتي قيمت ِ پرايد درب و داغان و غير استاندارد، اين تابوت متحرک ملت، يکشبه از 8 ميليون تومان به فلک رسيد، کسي اعتراض نکرد؟ چرا وقتي يکشبه دارائي هاي منقول و غير منقول تان، از ميليون به ميليارد رسيد، ساکت بوديد؟ چرا وقتي اجاره خانه هاي 40 متري دروازه غار و هرندي هم قيمت تجريش و حوالي اش شد! لال مانديد؟ چرا؟ چون منفعت آني شبهه ناک ، خوردن دارد؟ پرايد پنجاه ميليوني! حق نيست بنزين 1000 تومني بخورد! انصاف نيست! يارانه ي کلان سوخت، از جيب پياده ها، به دلار، سرازير شود در جيب سواره هاي پر افاده ي نازک نارنجي که تحملِ يک خيابان پياده روي را نه در گرماي آلوده 45 درجه دارند و نه در سرماي آلوده ي زير صفر_ بنزين ارزان، چنان اشتهاي عزيزان را برانگيخته بود که از زير پالايشگاه، به تقليد از سريال فرار از زندان! نقب و لوله کشيده بودند و با لوله، لوله لوله بنزين مي دزديدند! و قاچاق مي کردند_
    به حمل و نقل عمومي بازگرديد
    در هندوستان، روي سقف قطارهاي حومه اي، مهندس و تکنيسين و دانشجو مي نشيند و سي تا چهل کيلومتر را با همان وضعيت سير مي کند! در کشورهاي توسعه يافته کسي براي خريد ماست و سبزي، بيست دقيقه درجا خودرو اش، هواي بچه هاي سه ساله ي همسايه را به لجن نمي کشد!_ و در همان حال پُزِ روشنفکري بدهد و خطابه صادر کند و مردم را به اغتشاش دعوت کند!
    مقايسه ي آماري نشان مي دهد ما در مصرف سوختهاي فسيلي ارزشمند محدودمان، در تمام دنيا سر آمد ايم!( که متاسفانه رسانه هايمان هم از چاپ و درج اين مسائل طفره مي روند! و بيشتر روابط عمومي و کيف کش سازمانها هستند تا اطلاع رسان دانش محور مبتني بر داده هاي جهاني)
    به حمل و نقل عمومي روي بياوريم...
    تا صندلي هاي هيچ اتوبوسف مترو و قطاري خالي نماند و خالي سير نکند! تا پول مان و هزينه هايمان، صرف توليد و ارتقا کشور شود نه صرف سوزاندن بنزين وارداتي! و کثيف کردن هوا و محيط زيست فرزندانمان!
    امروز تمام سران سه قوه و مقام معظم رهبري، و ديگر مسئولان کشوري بر ثابت ماندن قيمت ساير کالاها و خدمات و بازگشت مبالغ حاصل از اين افزايش به جيب اقشار کم درآمد، متفق القول اند! لذا صحبت از بر باد آمدن سرمايه اجتماعي و اعتماد! امروز و با اين اتفاق مسئولين، عملا بازي در زمين دشمنان اين ملک و اين ملت است!