| کد خبر: 85697 |

مدیر‌کل برنامه ریزی‌و توسعه شهری حمل‌و‌نقل و ترافیک:

◄ اختصاص بودجه ۱۰ میلیارد تومانی به خروج مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت

تین‌نیوز| مدیرکل‌ برنامه‌ریزی‌ و ‌توسعه شهری معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، از اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به خروج مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت خبر داد.
 
مسعود رنجبریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به تخصیص بودجه نوسازی به ناوگان مینی‌بوسرانی  شهر تهران، اظهار داشت: در سال 95 ردیف‌های بودجه‌ای برای توسعه ‌و ‌نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در بودجه حمل‌و‌نقل عمومی شهرداری تهران در نظر گرفته‌شده است که بالغ بر 202 میلیارد تومان است.
 
با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری بر اقتصاد ‌مقاومتی با محوریت اقدام و عمل، تصریح کرد: بازسازی اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌های فرسوده نمادی از اقتصاد مقاومتی است که بدین منظور مبلغ 12 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور بازسازی اتوبوس‌های فرسوده شهر تهران در سرفصل بودجه شرکت واحد اتوبوس‌رانی در سال 95 قرار گرفته‌است.
 
مدیرکل برنامه‌ریزی ‌و ‌توسعه شهری معاونت ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این‌که نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده شهر تهران یکی از دغدغه‌های این سازمان در چرخه حمل‌ونقل عمومی است، افزود: بیش از یک‌هزار و 200 دستگاه مینی‌بوس تحت پوشش شرکت‌واحد در شهر تهران عمری بالغ بر 20 تا 25 سال دارند که طول عمر بالای سن فرسودگی آن‌ها، آلایندگی فزاینده‌ای را برای شهر تهران به‌همراه داشته است.
 
به گفته رنجبریان در سه سال گذشته نوسازی مینی‌بوس‌ها در دستور کار قرار گرفته، اما با توجه به نبود حمایت دولت از این بخش با چالش‌هایی روبه‌رو و فقط 120 دستگاه مینی‌بوس در سال 92 نوسازی شد.
 
وی با بیان این‌که «نیاز به نوسازی بیش از گذشته احساس می‌شود» گفت: در سال 95 خروج مینی‌بوس‌های فرسوده در اولویت قرار گرفت و به پیشنهاد شهرداری  و تصویب شورای  شهر تهران طرح از رده خارج کردن مینی‌بوس‌های فرسوده  با صرف بودجه‌ای 10 میلیارد تومانی به‌طور مستقیم از طریق شهرداری تهران پیگیری و انجام  شود.
 
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در ادامه ضمن پرداختن به این‌که در سال 95 به‌منظور تأمین هزینه‌های جاری شرکت‌واحد اتوبوسرانی با حمایت شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران مبلغ 550 میلیارد تومان اعتبار در‌نظر گرفته است، تصریح کرد: به‌رغم مشکلات عدیده در نگهداری سامانه اتوبوس‌رانی سهم دولت در سال 95، رقم 170 میلیارد تومان از سوی دولت برای کل‌ کشور به‌منظور یارانه بلیت اتوبوس به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است که حداقل 30 درصد از این اعتبار سهم شهر تهران است.
 
رنجبریان با تأکید بر اینکه از سنوات گذشته باید دولت برای کمک به توسعه ‌و ‌نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نسبت به پرداخت سهم 92.5 درصدی توسعه ناوگان عمومی شهر اقدام می‌کرد، ابراز داشت: این در حالی است که در قانون بودجه سال 93 ظرفیت قانونی ایجاد شد که بتوان از بند «ق» تبصره دوم ماده واحده قانون بودجه برای کاهش مصرف انرژی برای توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی استفاده کرد که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مقرر است در پنج سال تعداد 17 هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری‌های کشور داده شود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.