| کد خبر: 81687 |

وزیر بهداشت در ختتامیه کنفرانس حمل‌ونقل و ترافیک عنوان کرد:

◄ ترافیک ایران تبدیل به فاجعه شده است

تین نیوز| وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه پانزدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل با تاکید بر اینکه ترافیک در ایران به فاجعه تبدیل شده است، گفت: امروز این پدیده در ایران به دلیل بی‌توجهی مبدل به فاجعه بزرگی شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از محل برگزاری کنفرانس، قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برشمردن آمار کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی نزد کارشناسان این حوزه تکرار مکررات است، تصریح کرد: وقتی در جوامع بین المللی به آمار 20 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیکی اشاره می‌کنیم، با ابراز تاسف شدید مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به چالش‌های اجتماعی پس از فوت فرد در حادثه ناشی از حوادث رانندگی ابراز داشت: مرگ و معلولیت نان‌آور خانواده مساوی با از دست دادن ممر اقتصادی و در نهایت تحمیل هزینه به دولت و افزایش آمار افسردگی نزد خانواده فرد از کار افتاده و یا از دنیا رفته است.  

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه مرگ و میر ناشی از تصادفات حداقل سالانه 2000 هزار میلیارد تومان هزینه را به کشور تحمیل می‌کند و این در حالی است که این هزینه در موارد از کار افتادگی و معلولیت چندین برابر برآورد شده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر همکاری دولت با برگزار کنندگان کنفرانس حمل و نقل، گفت: برخی مشکلات در گذر ایام اهمیت خود را از دست می‌دهند اما مساله ترافیک و آلودگی هوا با گذر زمان قابل حل نیست و کشور باید هزینه زیادی در برطرف کردن آن بپردازند که این مهم نشان از ناکارآمدی در سال‌های گذشته بوده است. 

وی با تاکید بر لزوم تقدیر از تلاش‌های پلیس، دولت، شهرداری و مجلس، افزود: صدا و سیما اخیرا سهم تعیین‌کننده‌ای در کاهش آمار تصادفات ناشی از حوادث رانندگی داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان سخنان خود در اختتامیه پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل و ترافیک، اظهار داشت: باوجود سیر نزولی آمار مرگ‌ومیر ناشی از حوادث رانندگی، اعداد موجود بسیار ارقام بزرگی است و بی‌انصافی است اگر تنها مردم  را بدون توجه به کیفیت خودرو و جاده‌ها مقصر جلوه دهیم. نباید با فرافکنی مسئولیت را بر عهده یک‌دیگر انداخت و هر یک به سهم خود بایستی به وظایف خود جامه عمل بپوشانیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.