بازدید سایت : ۵۴۳۵۳
| کد خبر ۲۹۷۴۵۳
کپی شد

افزایش سهم اتوبوس های برقی در تهران؛ گازوئیلی ها فعلاً ماندگارند

قرار نیست تمام ناوگان برقی شود.» این جمله را احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت بیان کرد؛ نشانه ای از تداوم حضور اتوبوس های گازوئیلی در کنار توسعه تدریجی برقی هاست.

افزایش سهم اتوبوس های برقی در تهران؛ گازوئیلی ها فعلاً ماندگارند
تین نیوز |

 قرار نیست تمام ناوگان برقی شود.» این جمله را احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت بیان کرد؛ نشانه ای از تداوم حضور اتوبوس های گازوئیلی در کنار توسعه تدریجی برقی هاست.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکو ایران،با افزایش دغدغه های محیط زیستی و تمرکز شهرداری ها بر کاهش آلایندگی های شهری، بسیاری از کلان شهرها به سمت برقی سازی ناوگان حمل ونقل عمومی حرکت کرده اند. با این حال، روند جایگزینی ناوگان سنتی با خودروهای پاک، به ویژه در تهران، با ملاحظاتی همراه است که هم به الزامات فنی و اقتصادی مربوط می شود و هم به ظرفیت های موجود در تولید داخلی. اظهارات اخیر مدیرعامل اتوبوسرانی تهران گویای این واقعیت است که برقی سازی، اگرچه در حال پیشروی است، اما قرار نیست به تنهایی بار توسعه را به دوش بکشد.

احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با اشاره به نقش اتوبوس های برقی در کاهش آلایندگی صوتی و هوا گفت: «اتوبوس های برقی در حال حاضر عمدتاً در مناطق مرکزی شهر به کار گرفته می شوند و به دلیل عدم استفاده از سوخت فسیلی، مزایای قابل توجهی از نظر زیست محیطی دارند.» با این حال، او تأکید کرد که «تمرکز صرف بر خرید اتوبوس های برقی ممکن است چالش هایی به همراه داشته باشد و به همین دلیل، نگاه به توسعه ناوگان باید متنوع و متوازن باشد.»

 

طبق اعلام وی، در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازوئیلی در ناوگان فعال تهران در حال سرویس دهی هستند. علاوه بر آن، برنامه ریزی برای افزوده شدن ۷۰۰ دستگاه گازوئیلی جدید در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

در کنار این برنامه، توسعه خطوط برقی نیز در حال پیگیری است. قیومی اعلام کرد که ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی که در حال حاضر در بندرعباس هستند، به زودی وارد تهران خواهند شد. این اتوبوس ها قرار است به ۱۱ خط موجود اتوبوس برقی افزوده شوند و ظرفیت این ناوگان را ارتقا دهند.

گرچه حرکت به سوی ناوگان پاک آغاز شده و اتوبوس های برقی به ویژه در مناطق پرتردد در حال جایگزینی هستند، اما اتوبوس های گازوئیلی – به ویژه نمونه های جدید و داخلی سازی شده – همچنان در معادلات حمل ونقل عمومی تهران نقش پررنگی دارند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.