| کد خبر: 263153 |

افزایش تاب‌ آوری پل‌ ها در برابر حوادث | پل ها مقاوم می‌ شوند

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از عملیاتی شدن مقاوم سازی پل های تهران خبر داد و گفت که پل ها سواره رو به سن فرسودگی رسیده اند و براساس آیین نامه های مقاوم سازی، بهسازی شوند.

تین نیوز

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از عملیاتی شدن مقاوم سازی پل های تهران خبر داد و گفت که پل ها سواره رو به سن فرسودگی رسیده اند و براساس آیین نامه های مقاوم سازی، بهسازی شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، تهران با توجه به وجود گسل های فعال شهری زلزله خیز است و ازاین رو ضرورت دارد با مقاوم سازی سازه پل ها، تاب آوری شهر را افزایش داد تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه ازجمله زلزله و ... میزان خسارت ها به حداقل برسد.

چرا که به گفته سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران سازه اکثر این پل ها بتنی است و در زمان وقوع زلزله و تخریب آنها از یک سو چند معبر، زیر پل ها مسدود می شوند و از سوی دیگر آواربرداری سازه تخریب شده زمان بر خواهد بود؛ بنابراین در چنین شرایطی مدیریت شهری با عملیاتی کردن مقاوم سازی پل ها گامی در راستای افزایش تاب آوری شهر و ارتقای ایمنی پل ها برداشته است. نمونه بارز این اقدام پل همت (خیابان ولیعصر) است که مهندسان مشغول کار هستند.

پل ها به سن فرسودگی رسیده اند

چند دهه از احداث پل های سواره رو در تهران می گذرد و آنطور که رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران به همشهری گفته بیش از ۵۰۰پل سواره در تهران وجود دارند که نیمی از آنها به سن فرسودگی رسیده و نیاز به مقام سازی دارند. سیدمحمد آقامیری همچنین تأکید کرد که براساس آیین نامه ها مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها که شریان های حیاتی در شهر محسوب می شوند باید مورد توجه قرار گیرد.

چرا که این کار سبب بهبود وضعیت پل ها می شود. به گفته این عضو شورای شهر تهران، دولت تا سال ۹۰ هرسال از محل بودجه عمومی کشور، اعتباری را برای مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو اختصاص می داد، اما بیش از یک دهه است که این اعتبار، اختصاص داده نمی شود و مدیریت شهری از بودجه شهر ردیف های اعتباری برای این کار پیش بینی کرده است.

افزایش تاب‌آوری پل‌ها در برابر حوادث | پل‌ها مقاوم می‌شوند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.