| کد خبر: 256864 |

رئیس شورای شهر تهران خبر داد؛

◄ نیاز پایتخت به 9 هزار دستگاه اتوبوس

رئیس شورای شهر تهران از کمبود 9000 دستگاه اتوبوس در ناوگان عمومی پایتخت خبر داد و گفت: قرارداد خرید 3000 دستگاه بسته شده است.

تین نیوز

روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در تهران با اتوبوس جابه جا می شون که این رقم در زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه به مراتب افزایش می یابد؛ اما کمبود اتوبوس در ناوگان عمومی تهران موجب گلایه شدید شهروندان تهرانی شده است.

به گزارش تین نیوز، طبق آخرین بررسی های انجام شده، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ اتوبوس روزانه در تهران فعال است که به دلیل فرسودگی، روزانه تعدادی از آنها از مدار فعالیت خارج می شوند.

مطابق اسناد بالادستی باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد در حالی که این رقم اکنون ۲۵۵۰ دستگاه است.

در همین رابطه دو ماه گذشته علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفته بود: اکنون ۷۵ درصد رفت وآمدهای سطح شهر با خودروهای شخصی صورت می پذیرد و سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در جابه جایی های درون شهری ۲۵ درصد است.

در حالی ناوگان عمومی پایتخت به تعداد بسیار زیادی اتوبوس نیاز دارد که تعداد قابل توجهی اتوبوس به علت نبود قطعه و یا فرسودگی از چرخه خدمت رسانی کنار رفته اند؛ این بارا جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر عنوان کرده است: حدود ۲ تا سه هزار اتوبوس نیازمند به تعمیر در گوشه و کنار شهر و در پارکینگ ها هستند. البته بعضی از این اتوبوس ها صرفه هم ندارد که تعمیر شوند.

به تازگی نیز مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، به موضوع کمبود شدید اتوبوس در پایتخت واکنش نشان داده و گفته است: امروز تهران به حداقل ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

وی با اعلام اینکه از مطالبه 3000 دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: باید ظرفیت قراردادی ما و توافقات با دولت برای تحویل گرفتن اتوبوس در همین امسال بیش از ۳۰۰۰ دستگاه باشد بگونه ای که بتوانیم در امسال ۲۰۰۰ دستگاه جدید با قرارداد مستقیم و ۱۰۰۰ دستگاه نیز از وزارت کشور تحویل بگیریم.

رییس شورای شهر تهران یاداور شد: قرارداد های فعلی منعقد شده بصورت مستقیم با خودروسازان داخلی جهت تحویل در امسال حداکثر به میزان جمعا ۷۶۰ دستگاه است که مربوط به شرکت های عقاب افشان و اسنا می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.