| کد خبر: 246263 |

کاهش کیفیت هوا و احتمال خسارت به سازه های موقت

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع گرد و خاک در ۱۱ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد نسبت به وزش باد شدید و گردوخاک در ۱۱ استان کشور در اثر تداوم بادهای ۱۲۰ روزه خبر داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد نسبت به وزش باد شدید و گردوخاک در ۱۱ استان کشور در اثر تداوم بادهای ۱۲۰ روزه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، سامانه تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار تا روز جمعه چهارم شهریور ماه، وزش باد شدید و گردوخاک را در استان های کشور به همراه خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه برای روز چهارشنبه، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب کردستان، شمال بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و نیمه شرقی اصفهان خواهد بود.

روز پنج شنبه نیز ایلام، خوزستان، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی و غرب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان درگیر این سامانه می شوند و روز جمعه این سامانه در خوزستان، ایلام، جنوب غرب لرستان، غرب کرمانشاه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان رخ خواهد داد.

اثر مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به سازه های موقت، احتمال شکستن نهال ها و درختان فرسوده، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان های نیمه کاره و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از هرگونه تردد غیر ضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت های ورزشی در فضای باز، عدم پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات توصیه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.