| کد خبر: 221861 |

رئیس پلیس اماکن فرماندهی انتظامی تهران از سخت گیری‌ها بر اصناف برای اجرای محدودیت‌ها می‌گوید

◄ از تذکر و جریمه یک میلیونی تا پلمب

رئیس پلیس اماکن فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌گوید، همه اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مصمم به اجرای دقیق و بدون اغماض مقررات ابلاغی تازه در محدود کردن فعالیت واحدهای صنفی از ۲۰ آبان هستند.

تین نیوز

همزمان با اجرای های محدودیت‌های جدید اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و اجرای سیاست محدودیت ساعتی، مسئولین می گویند اهرم‌های نظارتی و قانونی تازه‌ای برای برخورد با متخلفان پیش‌بینی شده است. به گفته مسئولین برای نظارت بیشتر در رابطه با اجرای این محدودیت‌ها در روزهای گذشته هماهنگی‌هایی میان نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسی اصناف، نمایندگان وزارت بهداشت و دستگاه‌های دیگر انجام‌شده است. در همین رابطه سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس اماکن فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌گوید، همه اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مصمم به اجرای دقیق و بدون اغماض مقررات ابلاغی تازه در محدود کردن فعالیت واحدهای صنفی از ۲۰ آبان هستند.

به گزارش تین نیوز، او با بیان اینکه برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا محدودیت و ممنوعیت های جدید فعالیت اصناف از ۲۰ آبان در تهران اجرا خواهد شد، گفت: «بر اساس این مصوبه ضمن ادامه تعطیلی مشاغل و صنوفی که قبلا و طی چند هفته اخیر تعطیل اعلام شده بودند، گروهی دیگر از واحدهای صنفی نیز شامل محدودیت زمانی برای فعالیت خواهند بود.»

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه تمامی مصوبات ستاد ملی و ستادهای استانی مقابله با کرونا لازم الاجرا هستند، گفت: «از فردا به جز واحدهای صنفی مجاز، تمامی صاحبان مشاغل گروه دوم نیز باید از ساعت ۱۸ کلیه واحدهای خود را تعطیل کنند. ضمن اینکه مشاغل و صنوف گروه های شغلی سه و چهار که قبلا اعلام شده بود، همچنان تعطیل هستند.»

رئیس پلیس اماکن فرماندهی انتظامی تهران واحدهای صنفی گروه ۳ و ۴ را شامل آرایشگاه های زنانه، سالن های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها، باشگاه های ورزشی و ... اعلام کرد و گفت: «صنوف و مشاغل گروه شغلی دو نیز شامل مراکز خرید، پاساژها، مال های فروش غیرموادغذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی،  قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خودرو، فروشگاه های فرش و موکت ، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی‌های پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل و ... جزو صنوف گروه شغلی دوم هستند که از فردا اجازه فعالیت تا پس از ساعت ۱۸ را ندارند.»

سرهنگ نادر مرادی خاطرنشان کرد: «سال گذشته تجربه خوبی را برای محدود کردن فعالیت اصناف با همکاری اتحادیه‌ها و مجموعه‌های نظارتی کسب کردیم. در آن زمان مانند امروز همه رده‌های شغلی دارای این محدودیت‌ها بودند و با شناخت کامل از توانایی‌ها و محدودیت‌هایی که داریم تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های تازه ایجادشده، برای حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری اقدام کنیم..»

او در رابطه با نوع برخوردها نیز می گوید: «مدعی نیستیم همه اصناف یا همه رده‌های شغلی این محدودیت‌ها و ساعت آن را رعایت می‌کنند. ممکن است برخی به هر دلیل این محدودیت‌ها را جدی نگیرند که با این دسته از متخلفان در مرحله اول با تذکر، در مرحله دوم با ۳۰۰ هزار تومان و در مرحله سوم با یک‌میلیون تومان جریمه اعمال قانون خواهیم کرد و در صورت تکرار تخلف برای مرتبه چهارم واحد متخلف پلمب خواهد شد.»

این مقام انتظامی به آماری از برخورد با متخلفان کرونایی در بخش اصناف در گروه‌های شغلی که محدودیت‌های آنان در هفته‌های قبل اجرایی شده است، اشاره می‌کند و می‌گوید: «از آغاز طرح فاصله‌گذاری در تهران، ۵۷ هزار مورد بازدید از اصناف انجام‌شده است که از این تعداد ۳۶ هزار مورد تذکر به واحدهای متخلف ارائه‌شده است. علاوه بر این، ۴۲۰ واحد نیز پلمب شده و با متصدیان آن‌ها به شکل جدی برخورد شده است.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.