| کد خبر: 221720 |

با حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران؛

طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل، یخبندان و زلزله در تهران به بهره‌برداری رسید

طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل، یخبندان و زلزله در تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل، یخبندان و زلزله در تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، سه مرحله از پروژه‌های مربوط به سامانه‌های پیش‌بینی و هشدار سیل، یخبندان و زلزله شامل پیاده‌سازی مدل‌های پیش‌بینی سیل و یخبندان، ۴ ایستگاه برف‌سنجی در مناطق شمالی تهران و ۲۲ ایستگاه شتابنگار جدید زلزله روز شنبه ۱۷ آبان ماه به صورت مجازی بهره‌برداری شد.

پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از این سامانه‌ها گفت: موضوع اصلی که امروز بخشی از سناریو پیش‌بینی حادثه شهر تهران است مربوط به دو بحران اصلی شناحته شده تهران سیل و زلزله است که در طول تاریخ نیز خسارات زیادی را وارد کرده است. 

او ادامه داد: از شهر ری که در روزگاری بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشته در قرن چهارم در اثر فعال شدن گسل ری چیز زیاد باقی نمانده است. از دهه چهل نیز سیل‌های شدیدی را در تهران تجربه کرده‌ایم و سامانه‌های هشدار این آمادگی را در سطح شهر به وجود می‌آوردند که حوادث قدری زودتر از آنچه که خسارت ایجاد کنند، شناسایی شوند. 

حناچی با اشاره به آمادگی که این سامانه‌ها برای نیروهای امدادی به وجود می‌آورند، گفت: در درجه اول دستگاه‌های امدادی و در درجه بعد دستگاه‌های زیربنایی به آمادگی سریعتر می‌رسند چرا که قطع به موقع برق و آب و گاز از حجم خسارت به شدت می‌کاهد زیرا در مواردی تلفات ناشی از آتش سوزی بعد از زلزله بیش از خود زلزله بوده است. 

حناچی ابراز امیدواری کرد: سازمان مدیریت بحران از عدد ۲۶ سنسور هشدار به ۲۰۰ سنسور دست پیدا کند تا انتقال اطلاعات دقیق‌تر باشد.

انتقاد نسبت به عدم بهره‌برداری از ۷۰ مورد مخازن آب اضطراری پایتخت

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از فاز دوم سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل و سامانه پیش‌بینی یخبندان تهران، گفت: از طرف اعضای شورای شهر از آقای حناچی و همکاران ایشان و کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران تشکر ویژه دارم چرا که یکی از قول‌های دو سال پیش خود را عملی کردند. این کار، یک اقدام ارزنده است و اگر بتوان اطلاعات ویژه‌ای را به مردم رساند نیز می‌تواند نقش موثری در کم کردن تلفات داشته باشد. 

او با اشاره به اقداماتی که مدیریت شهری در این دوره باید نسبت به اجرای آن‌ها اقدام می‌کرد، گفت: سامانه اضطراری آب یکی از موارد دیگر بود اما متاسفانه هنوز ایجاد ۷۰ مورد سامانه مخازن آب اضطراری پایتخت در مرحله ابتدایی است و سرعت لازم را نداشته است؛ از آقای شهردار و آقای کرمی محمدی خواهش می‌کنم این موضوع را از نظر اجرایی پیگیری کنند که تا پایان سال جاری نصب شوند. 

رئیس شورای شهر تهران به سامانه قطع گاز نیز اشاره کرد و گفت: درباره سامانه قطع گاز هم قول‌هایی داده شد و همکاری‌هایی با ستاد بحران شهرداری شکل گرفته است، که باید تکمیل شود. 

هاشمی ادامه داد: در مورد برق اضطراری تهران هیچ کار ویژه‌ای انجام نشده و وزارت نیرو فکر می‌کند همین سیستمی که دارد کافی است، در حالی که کمیسیون سلامت آن را کافی نمی‌داند و خواهش می‌کنم این موضوع پیگیری و گزارشی درباره آن به شورای شهر داده شود. اگر در فیش برق باید اقداماتی انجام دهیم که این موضوع به انجام برسد، حاضریم این کار را انجام دهیم. از همکارانم در شهرداری خواهش می‌کنیم هرچه سریعتر این اتفاق با توجه به اهمیت موضوع پیگیری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.