| کد خبر: 220456 |

◄ خیابان استاد شجریان در تهران، شیراز و مشهد

پیش از فوت خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان تنها یک خیابان در تهران بنا بود که با نام او مزین شود اما اینک و پس از فوت ایشان بنا شده تا به‌زودی خیابان‌هایی در شیراز و مشهد علاوه بر تهران، به نام استاد شجریان مزین شود.

تین نیوز

پیش از فوت خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان تنها یک خیابان در تهران بنا بود که به نام او نامگذاری شود اما اینک و پس از فوت ایشان بنا شده تا به‌زودی خیابان‌هایی در شیراز و مشهد علاوه بر تهران، به نام استاد شجریان نامگذاری شود.

تعیین تکلیف نام استاد بر خیابانی در تهران، پس از فوت او

به گزارش تین نیوز، اواخر فروردین‌ماه سال گذشته بود که شورای شهر تهران در پاسخ به یک خواست عمومی تصمیم گرفت خیابان بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ پایتخت را به نام استاد محمدرضا شجریان که بسیاری از مردم او را نوای خود می‌دانند، نامگذاری شود. تصمیمی که البته با نامه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران به پیروز حناچی شهردار پایتخت به‌صورت موقت متوقف شد و تا پیش از فوت این اسطوره آواز اصیل ایرانی به مرحله اجرا نرسید؛ هرچند که چهارم مهرماه علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در توضیحی نسبت به واکنش‌ها و انتقادها به نامه هاشمی، بابیان اینکه نامه ایشان، عامل تعلیق مصوبه نبود، بلکه تعلیق مصوبه دلیل نوشته شدن آن نامه بود، گفت: «در حقیقت، این نامه در شرایطی نوشته شد که اولاً همه اعضای شورا و ثانیاً شهردار دریافته بودند بنا به مصالح و ملاحظاتی این نام‌گذاری نمی‌تواند انجام شود.»

بااین‌همه اما پس از فوت استاد شجریان، هاشمی در جلسه روز یکشنبه بیستم مهرماه شورای شهر تهران گفت: «مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا، جهت نام‌گذاری خیابانی به نام استاد شجریان صورت گرفته است و به‌زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.» البته یک روز پس‌ازاین گفته‌ها محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز از ارسال نامه ۸ عضو شورا به شهردار به‌منظور اجرای مصوبه نام‌گذاری خیابان شجریان خبر داد.

نام شجریان در کنار حافظیه شیراز و در قلب مشهد

اما جدای از این کش مکش‌ها در تهران انگار پس از فوت استاد شجریان راه گشوده شده است و بر همین اساس شورای شهرهای شیراز در جلسه یکشنبه بیستم مهرماه خود با رأی اکثریت اعضا مصوب کرد تا خیابان روبروی آرامگاه حافظ که دهه‌هاست خیابان حافظیه نام‌گرفته است، حدفاصل چهارراه ادبیات تا چهارراه حافظیه به نام گذر استاد محمدرضا شجریان تغییر نام دهد. پس‌ازآن نیز دوشنبه بیست و یکم مهرماه نیز اعضای شورای شهر مشهد لایحه‌ای دوفوریتی را مصوب کردند که بر اساس آن خیابان ارشاد در مرکز شهر مشهد به نام استاد محمدرضا شجریان نام‌گذاری شده و سردیس خسرو آواز ایران نیز در این خیابان نصب شود. حال پس‌ازاین باید منتظر ماند و دید نام این استاد مسلم و مردمی آواز ایرانی پس از فوت او بر کدام خیابان‌های شهرهای ایران جای خواهد گرفت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.