| کد خبر: 218269 |

◄ مشکلات این روزهای رانندگان تاکسی

​شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از پیش به مشکلات رانندگان تاکسیرانی افزوده است. گرانی هزینه بنزین، فرایند طولانی افزایش کرایه‌های سالانه و فرسودگی ناوگان تاکسیرانی در کنار حضور هرچه بیشتر تاکسی‌های اینترنتی از مشکلات عمده‌ی همیشگی تاکسیرانان بود و حالا با شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی این معضلات بیشتر شده‌اند.

تین نیوز

شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از پیش به مشکلات رانندگان تاکسیرانی افزوده است. گرانی هزینه بنزین، فرایند طولانی افزایش کرایه‌های سالانه و فرسودگی ناوگان تاکسیرانی در کنار حضور هرچه بیشتر تاکسی‌های اینترنتی از مشکلات عمده‌ی همیشگی تاکسیرانان بود و حالا با شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی این معضلات بیشتر شده‌اند.

به گزارش تین نیوز، حسن صالح غلامی، یکی از رانندگان و اعضای انجمن تاکسیرانی گفت: پیش از کرونا و با حضور تاکسی‌های اینترنتی درآمد تاکسیران‌ها به یک‌سوم کاهش پیداکرده بود و حالا با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی درآمد ما 70 درصد کاهش‌یافته است.

این راننده تاکسی پایتخت با اشاره به اینکه به هیچ‌یک از وعده‌های داده‌شده به ما عمل نشده است افزود: عدم پرداخت وام‌های کمک معیشتی، قطع چندساله یارانه و بیمه خویش‌فرمایی رانندگان تاکسی و لغو طرح ترافیک از مشکلات دیگر ماست. با این مشکلات هیچ‌یک از همکاران امیدی به فردای خود ندارند.

در این میان از دیگر نگرانی‌های رانندگان تاکسی ابتلا به بیماری کروناست. سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها، ارتباط با مسافرانی که ماسک نمی‌زنند و حضور روزانه در شهر خطر ابتلای رانندگان به این ویروس را افزایش می‌دهد.

راننده‌ای دیگر دریکی از شبکه‌های اجتماعی با ابراز نارضایتی از کمبود محصولات بهداشتی در این شرایط گفت: چند ماه است که همکاران در انتظار دریافت کاور و پوشش‌های نایلونی برای محافظت هستند.

درنهایت باید به این نکته توجه داشت که درآمد تاکسی‌ها با اجرای طرح فاصله‌گذاری کاهش‌یافته است، هرچند که تاکسیرانی گفته است کمک‌هایی در این راستا به تاکسیرانان خواهد کرد. مسئله اینجاست که باید به کمک تاکسیرانان بیشتر پرداخته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.