| کد خبر: 217350 |

تهیه طرح ارتباط ایستگاه‌های مترو با ۸ بیمارستان ترومایی

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره اهمیت وجود پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو در زمان بحران، گفت: متروی تهران یکی از مهمترین و استرتژیک‌ترین مناطق حساس می‌باشد که در مواقع بحران این ایستگاه‌ها می‌توانند برای ما بسیار مهم باشد.

تین نیوز

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره اهمیت وجود پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو در زمان بحران، گفت: متروی تهران یکی از مهمترین و استرتژیک‌ترین مناطق حساس می‌باشد که در مواقع بحران این ایستگاه‌ها می‌توانند برای ما بسیار مهم باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نشست بررسی طرح پیشنهادی اتصال خط مترو به مراکز درمانی و احداث پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در ایستگاه‌های مترو تهران به ریاست دکتر کولیوند رئیس کمیته پدافند غیرعامل و رئیس سازمان اورژانس کشور و با حضور نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و ریاست اورژانس تهران و ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه، دکتر کولیوند درباره اهمیت وجود پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های مترو در زمان بحران گفت: حجم انبوهی از مردم از مترو استفاده می‌کنند و ایجاد پایگاه در این ایستگاه‌ها جهت پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و باز توانی تهدیدات و حوادث بسیار دارای اهمیت است.

وی با اشاره به این مطلب که اورژانس تهران باید به مراکز درمانی ترومایی از طریق خطوط مترو و رمپ ارتباط داشته باشد اعلام کرد که طرح ارتباط ایستگاه‌های مترو با ۸ بیمارستان ترومایی در حال تهیه و ابلاغ می باشد.

نوبخت مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز در این جلسه تحقق این امر را در ایستگاه‌هایی که تاکنون احداث شده و در حال بهره برداری است از ابعاد فنی، مهندسی و اجرایی دشوار خواند و گفت: انجام این امر در مورد خطوطی که در حال ساخت و طراحی بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند امکان پذیر است.

وی افزود: در حال حاضر این اتصال در برخی از مراکز نظیر ایستگاه متروی برج میلاد انجام شده و در حال بهره‌برداری است و امکان جابه جایی مصدومین به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: در خصوص توسعه طرح استقرار پایگاههای اورژانس در ایستگاههای متروی استان تهران نیز آماده هر گونه همکاری با سازمان اورژانس کشور و اجرای الزامات و ملاحظات فنی و اجرایی وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیر عامل هستیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ در پایان این نشست مقرر شد برنامه‌ریزی سناریوی مانور در ایستگاه مترو، رعایت الزامات و ملاحظات احداث پایگاه‌های اورژانس در خطوط جدید مترو و جانمایی برانکارد بیماربر در زمان بحران اجرایی شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.