| کد خبر: 214433 |

◄ مسافران اتوبوس به تذکر ماسک بی‌توجهی می‌کنند

​مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: نیروهای عملیاتی ما با کمک یگان اجراییات شهرداری تهران به مسافرانی که بدون ماسک وارد اتوبوس ها می‌شوند تذکر می‌دهند، اما اغلب با بی توجهی شهروندان مواجه می‌شوند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: نیروهای عملیاتی ما با کمک یگان اجراییات شهرداری تهران به مسافرانی که بدون ماسک وارد اتوبوس ها می‌شوند تذکر می‌دهند، اما اغلب با بی توجهی شهروندان مواجه می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، با اعلام اجباری شدن ماسک از پانزدهم تیر محمود ترفع گفت: آمار دقیقی از میزان رعایت ماسک توسط مسافران در اتوبوس‌ ها در دست نیست اما مشاهدات روزانه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مسافران از ماسک استفاده می‌کنند.

وی از نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اتوبوس خبر داد و تصریح کرد: از زمان اعلام اجباری شدن ماسک در اتوبوس و مترو، برای ترغیب مسافران در 100 نقطه پرمشافر درون شهری و تقاطع خطوط بی‌آرتی ماسک عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: نیروهای عملیاتی ما با کمک یگان اجراییات شهرداری تهران به مسافرانی که بدون ماسک وارد اتوبوس ها می‌شوند تذکر می‌دهند، اما اغلب با بی توجهی شهروندان مواجه می‌شوند.

ترفع درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا از نصف صندلی های اتوبوس استفاده می‌شد. حالا بر طبق آخرین دستورالعمل این ستاد، استفاده از تمام صندلی های اتوبوس به شرط داشتن ماسک جایز است. به همین علت نیز ما به رعایت ماسک تاکید می‌کنیم.

وی در پایان  با اشاره به رعایت و ضدعفونی بهتر اتوبوس ها در قیاس با روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: اوایل امکانات لازم برای ضدعفونی نداشتیم. حالا در ابتدا و انتهای خطوط شلوغ، از دستگاه های فوگر که قابلیت پخش محلول ضدعفونی به صورت قطرات سبک و ریزی شبیه مه را دارند، استفاده می‌کنیم. با این دستگاه تمام سطوح ضدعفونی می‌شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.