| کد خبر: 21142 |

خریداری ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس گازسوز برای شهرهای آلوده

تین نیوز | معاون عمرانی وزیر کشور از خریداری 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز برای شهرهای آلوده طی یک دوره سه ساله خبر داد.
 
هوشنگ خندان‌دل صبح امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: در زمینه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی طی چند سال گذشته شرایط مناسبی فراهم نبود، اما ما در دوره جدید تلاش می‌کنیم با شناسایی ظرفیت‌ها زمینه بهبود تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را فراهم سازیم.
 
وی با بیان اینکه در بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال جاری ظرفیت مناسبی برای این مهم فراهم شده است، تصریح کرد: در راستای بهره‌گیری از این ظرفیبت‌ها طرحی را تهیه و به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم که طی آن خریدار 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز تامین 80 هزار تاکسی گازسوز تامین 60 هزار دستگاه ون برق‌دار کردن 400 هزار دستگاه موتورسیکلت از محل بند ق تبصره 2 طی یک دوره سه ساله انجام خواهد شد.
 
معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: همچنین توافق شده است سرعت قابل توجهی به احداث شبکه‌های ریلی در کشور بخشیده شود که امیدواریم وزات نفت بتواند در این زمینه با موفقیت عمل کند.
 
خندان‌دل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث آلودگی هوای شهر اراک موضوع جدیدی نیست، گفت: آلودگی شهر اراک از گذشته مطرح بوده و در یک دوره زمانی کارخانه آلومینیوم سازی به عنوان شاخص آْلودگی هوا مطرح بود.
 
وی گفت:‌ خوشبختانه در دوره اخیر با اقداماتی که انجام شده، بارقه‌های امید بیشتری به وجود آمده که امید می‌رود با اجرایی شدن هر چه سریعتر برنامه‌ها شاهد کاهش آلودگی هوای شهر باشیم.
 
معاون عمرانی وزیر کشوربا اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک ادامه داد: معتقدم مجموعه اقداماتی که در این گونه طرح‌ها پیشنهاد می‌شود، باید متوازن عملیاتی شده و نظارت بیشتری بر آن صورت گیرد.
 
خندان‌دل اظهار کرد:‌ امروز در کشور با منابع محدود مالی مواجه هستیم، باید سعی کنیم هنگامی که منابع را به مصرف می‌رسانیم منابع در بخشی هزینه شود که اثرات بیشتری با کاهش میزان آلودگی دارد.
 
وی افزود: مردم اراک از نظر آلودگی در شرایط بدی قرار دارند که باید هر چه زودتر از این وهله عبور کنند.
 
معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: آلودگی از پیامدهای استقرار صنایع در یک منطقه است، سهمی که امروز عنوان می‌شود صنایع در آلودگی هوای شهر دارند، مربوط به مطالعاتی که در سال 84 انجام شده از آن زمان تا کنون شرایط بسیار متفاوت شده است که می‌طلبد تغییرات جدید را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.
 
خندان‌دل گفت: در وصف حمل و نقل ریلی به طور قطع مشخص نیست چه میزان در کاهش آلودگی هوا کارآمد باشد، اما ما اعلام آمادگی می‌کنیم مطالعاتی در این زمینه صورت گیرد تا ما بر اساس نتایج حاصل از این مطالعات اقدامات لازم را برای تامین بودجه فراهم کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.