| کد خبر: 199551 |

◄ مردم تهران چقدر به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند؟

خودروهایی که نشان می‌دهد ساختارشکنی و بی‌فرهنگی فقیر و غنی ندارد و افراد با خودروهای گران قیمت هم بی‌توجه به مشکلات آلودگی هوا در حال تردد در محدود طرح هستند.

تین نیوز

اوایل آبان ماه بود که یادداشتی به قلم امید خزانی مدرس دانشگاه در خصوص «خلاقیت شهروندان، در دورزدن طرح ترافیک که آلودگی هوا را کاهش می‌دهد» مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز، این مدرس دانشگاه در بخشی از یاداشت خود که «عصر ایران» منتشر و در تین نیوز بازنشر شد، تاکید کرده بود:  زندگی در خط الراس ورودی طرح ترافیک تجربه متفاوتی است‌. افراد با خودروهای مختلف را می‌توان دید که سطوح مختلفی از خلاقیت‌، تکنیک‌، سرعت عمل‌، ریسک‌پذیری و حتی کار تیمی را که گفته می‌شود ما ایرانی‌‌‌ها خوب بلد نیستیم‌، برای دورزدن طرحی به کار می‌گیرند که قرار است آلودگی هوا را که همۀ ما همیشه از آن گلایه داریم کاهش دهد! غنی باشیم یا فقیر؛ عدم تعلق به این خاک و آینده‌اش در وجودمان ریشه دوانده است.

وی در بخش دیگری از این یادداشت خاطرنشان کرده بود: در همین خط‌ الرأس استراتژیک طرح ترافیک، لندکروزهای چند میلیاردی دیده‌ام که مالکان‌شان قطار می‌شوند پشت کامیون‌ها تا دوربین شکارشان نکند و با لبخندی پیروزمندانه می‌گویند «بحث پولش نیست به اینها نباس داد»! اما امثال همین آقایون را دیده‌ام که برای تردد (روزی یک بار) در اتوبان شیخ زاید دوبی هرماه 450 درهم (1.5 میلیون تومان) کریمانه عوارض می‌پردازند و نمی‌گویند که به شیوخ دوبی نباس پول داد! ...هستند برخی از سلبریتی‌های گرامی ما که با دیدن عکس‌های کیانو ریوز(Keanu Reeves) در متروی نیویورک و یا فلان نخست وزیر دوچرخه سوار غزل‌های عاشقانه می‌سرایند اما خود با آمبولانس از تله آفساید ترافیک و طرحش فرار می‌کنند‌! نمایندۀ مجلسی که داستان‌های رمانتیک از سفرش به ژاپن و متروی افسانه‌ای‌اش بازگو می‌کند اما خط BRT را ملک طِلق خود و راننده‌اش می‌داند و هنوز گذرش به متروی بهارستان نیفتاده است خود و قانونش می‌لنگد! ایضاً تعلقش به این خاک‌!

به گزارش تین نیوز، اگرچه این یادداشت حدود 2 هفته پیش منتشر شد، اما اکنون و در روزهایی که شرایط هوای پایتخت نامطلوب بوده و رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت گفته است«در حال حاضر در ۶ منطقه از شهر تهران شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه است» و از سویی 2 عضو شورای شهر تهران اجرای طرح کنترل ترافیک جدید را بر آلودگی هوا غیر موثر دانسته و معاون شهردار تهران در واکنش به منتقدان طرح جدید ترافیک‌ گفته است«دوستان اگر طرح‌های فعلی را قبول ندارند، طرح‌های بهتری ارائه کنند و منتظر این طرح‌ها می‌مانیم»، کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس  پیوست را از مشارکت مردم در کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا به نمایش گذاشته‌اند.

این عکس مربوط به تقاطع اتوبان امام علی و خیابان مدنی است و خودروهایی را نشان می‌دهد که با مخفی کردن پلاک و بدون توجه به عواقب کار خود، وارد محدوده طرح شده‌اند. خودروهایی که نشان می‌دهد ساختارشکنی و بی‌فرهنگی فقیر و غنی ندارد و افراد با خودروهای گران قیمت هم بی‌توجه به مشکلات آلودگی هوا در حال تردد در محدود طرح هستند.

photo_2019-11-13_11-09-30

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.