| کد خبر: 188704 |

تاکید شهردار تهران بر ضرورت گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری

شهردار تهران از شهرداران مناطق و نواحی خواست تا موضوع رنگ آمیزی شهر را پیگیری کنند، مسیرهای دوچرخه را گسترش دهند و از مطالعات هلندی‌ها در این زمینه استفاده کنند.

تین نیوز

شهردار تهران از شهرداران مناطق و نواحی خواست تا موضوع رنگ آمیزی شهر را پیگیری کنند، مسیرهای دوچرخه را گسترش دهند و از مطالعات هلندی‌ها در این زمینه استفاده کنند.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونین، مشاوران و شهرداران مناطق که عصر روز گذشته در ساختمان شهرداری منطقه ۴ برگزار شد، گفت: بحث‌های بسیاری در کمیسیون‌های مجلس درخصوص لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» مطرح شد و امیدواریم دستاورد این لایحه برای شهرداری‌ها بهتر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر سیاست شهرداری تهران مبنی بر حمایت از استارت آپ‌ها اظهارکرد: در این باره لازم است سیاست روشنی داشته باشیم و این حمایت باید در قالب بخشنامه شکل بگیرد. مدیریت شهری از استارت آپ‌هایی که از معاونت فناوری ریاست جمهوری مجوز دارند، حمایت می‌کند و آن‌ها می‌توانند حداکثر از یک واحد مسکونی با متراژ کمتر از ۱۲۰ متر استفاده کنند.

وی به ملاقات‌های مردمی شهرداران مناطق نیز اشاره کرد و گفت: سنت ملاقات‌های عمومی، سنتی حسنه است که باید تداوم یابد.

شهردار تهران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهارکرد: مراسمی همچون سالروز رحلت امام خمینی (ره)، روز قدس و سالروز فتح خرمشهر را پیش رو داریم که متناسب با آن‌ها باید چهره شهر تغییر کند.

حناچی به کمپین «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» نیز پرداخت و گفت: انتظار از مدیران شهری این است که در ماه رمضان روزهای سه‌شنبه با اتوبوس و مترو تردد کنند.

شهردار تهران همچنین بر ضرورت کاهش کارگاه‌های عمرانی غیرفعال در سطح شهر و عدم اشغال پیاده‌روها توسط این کارگاه‌ها تاکید و اظهارکرد: توسعه قلمروی عمومی دغدغه ماست و همچنان بر جمع‌آوری کارگاه‌ها و آزادسازی پیاده راه ها تاکید داریم. در این زمینه با افرادی که اقدامات لازم را انجام ندهند، برخورد خواهد شد.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در شب‌های ماه رمضان گفت: در این شب‌ها شهر زنده‌تر از قبل است و این روند باید ادامه یابد.

حناچی خطاب به مدیران خود با بیان اینکه تلاش برای تحقق بودجه نقد و غیرنقد را با وجود شرایط سخت اقتصادی ادامه دهید، خاطرنشان کرد: امیدوارم برای گذران امور شهر نیاز به صدور پروانه نداشته باشیم البته در کنار این موضوع باید کاهش هزینه‌ها را دنبال کنیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به هفته ارتباطات و روابط عمومی گفت: ارتباط ما با مردم و شکل‌ گیری افکار عمومی درباره وظایف شهرداری‌ها و توضیح اقدامات انجام شده توسط روابط عمومی‌ها انجام می شود. بسیاری از اقدامات توسط شهرداری انجام شده است که روابط عمومی باید به خوبی عمل کند و واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برساند.

 شهردار تهران همچنین به دیدارهای هفته گذشته خود با رییس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رییس دیوان عدالت اداری پرداخت و اظهارکرد: در این جلسات درباره پرونده‌های ماده ۱۰۰ صحبت شد. اینکه در تهران ۷۰ هزار و در کل شهرها ۳۳۰ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ موجود است و یک راه کاهش تعداد پرونده ها، اصلاح قانون است. قرار شد در این زمینه اقدام کارشناسی انجام شود و با هماهنگی و همکاری سایر نهادها تعداد این پرونده‌ها را کاهش دهیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: انتخابات شورایاری‌ها مهم است و همه کمک کنند تا این کار بسیار دقیق، منظم و آبرومندانه انجام شود. هر چه افراد منتخب صالح‌تر باشند، بهتر و بیشتر می‌توانند به تحقق اهداف مدیریت شهری کمک کنند. در این زمینه معاونت اجتماعی گزارشی از روند برگزاری انتخابات آماده و ارائه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.