| کد خبر: 183357 |

استقبال از بهار 98 در پایتخت؛

◄ رفع نواقص ترافیکی سطح شهر در آستانه نوروز

رویکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ارائه مناسب تسهیلات حمل‌ونقلی، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها جهت سهولت تردد شهروندان تهرانی بوده که از اسفندماه جاری آغاز و تا پایان فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال شاهد تغییر و تحولات و تسریع در انجام پروژه‌های شهری و ترافیکی هستیم. معاونت حمل‌ونقل وترافیک شهردای تهران اما به دلیل موضوع کار خود بیش از دیگر بخش‌های شهری در این عرصه فعالیت دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز طرح استقبال از بهار 98 در مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک پایتخت از اول اسفند خبر داد و گفت: ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و درون‌شهری، افزایش ساعت کار روزانه در خطوط دارای تقاضا، سرویس رسانی 24 ساعته در خطوط موردنیاز ازجمله محورهای مورد تاکید است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی با بیان این‌که همه‌ساله در پایان سال و با نزدیک شدن به بهار نو، تعداد سفرهای روزانه در سطح شهر افزایش قابل‌توجهی می‌یابد، تصریح کرد: رویکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ارائه مناسب تسهیلات حمل‌ونقلی، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها جهت سهولت تردد شهروندان تهرانی بوده که از اسفندماه جاری آغاز و تا پایان فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که شناسایی نواقص و مشکلات ترافیکی نواحی بر اساس محورهای فعالیت در قالب طرح استقبال از بهار 98 در این معاونت موردتوجه ویژه قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: نگهداشت مسیر و ایستگاه‌های بی‌آرتی و ایستگاه‌های اتوبوس، ساماندهی و نگهداشت پایانه‌های اتوبوس و تاکسی و ایمن‌سازی و هم‌سطح سازی معابر، نگهداشت تجهیزات هوشمند ترافیکی، به‌سازی شبکه معابر ازجمله اقداماتی است که به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با  تاکید بر افزایش حجم سفرهای نوروزی و با تاکید بر اهمیت ایمنی خودروها از افزایش ساعت کار مراکز معاینه‌فنی در شهر تهران خبر داد و گفت: هم‌اکنون مرکز معاینه‌فنی بیهقی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است این در حالی است که هم‌زمان با افزایش تقاضا و به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به مراجعه‌کنندگان، سایر مراکز به‌صورت 2 و 3 شیفت فعالیت خواهند کرد.

پورسیدآقایی با اعلام این‌که آراستگی و پیراستگی شهر ازنظر امکانات ترافیکی، ساماندهی و استمرار خدمات حمل‌ونقلی در آستانه بهار 98 موردتوجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و درون‌شهری و اجرای برنامه‌های هدایت ترافیکی شامل خط‌کشی و نصب تابلو از دیگر محورهای مورد تاکید است.

به گفته وی، اجرای برنامه‌های آموزش ترافیکی به شهروندان جهت سفرهای نوروزی، تداوم آموزش و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقاء فرهنگ عبور و مرور با نصب بنر در میادین و تقاطع‌ها با هدف روان‌سازی جریان ترافیک ازجمله اقدامات معاونت آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ایام تعطیلات نوروز به دلیل کاهش سفرهای درون‌شهری بهترین زمان برای عملیات بهسازی و شبکه معابر و نصب علایم، خط‌کشی و تجهیزات ایمنی در سطح معابر و ترمیم و مرمت ایستگاه‌ها و پایانه‌ها همچنین رفع نواقص در تجهیزات هوشمند ترافیکی نصب‌شده در سطح شهر است.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و درون‌شهری، افزایش ساعت کار روزانه در خطوط دارای تقاضا، سرویس رسانی 24 ساعته در خطوط موردنیاز، اجرای برنامه‌های هدایت ترافیکی شامل خط‌کشی و نصب تابلو و رفع نواقص تابلوهای هدایت مسیر ضروری و تعویض موارد آسیب‌دیده از دیگر اقدامات در دست اجراست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.