| کد خبر: 18335 |

◄ نقش بزرگراه رسالت در کاهش استفاده از خودروهای شخصی

تین نیوز | بزرگراه رسالت یکی از بزرگراه‌های اصلی شرق تهران است که به مرکز پایتخت وصل می‌شود. این بزرگراه از بزرگراه شهید یاسینی و بوستان ملی سرخه حصار در شرق آغاز و به بزرگراه کردستان ختم می‌شود.

به گزارش تین نیوز، بزرگراه رسالت نزدیک به 12 کیلومتر طول دارد و دارای سه باند رفت و سه باند برگشت است. تونل رسالت نیز در مسیر این بزرگراه قرار دارد.

رفع معضلات ترافيكی بزرگراه رسالت
با اجرای چندین طرح ترافیک، به زودی تردد خودروها در بزرگراه و میدان رسالت کانالیزه می شود.

سید محمد مهدی میرزایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 4 با بيان اين مطلب می گوید: در بازديد مشترك به همراه جانشين پليس راهور تهران بزرگ، معاون ترافيكي و سركلانتر شرق راهور تهران بزرگ و قائم مقام شهردار منطقه 4 از محدوده بزرگراه رسالت ضمن تاييد نقشه عمليات اجرايي احياي جهات حركتي موثر در محدوده ميدان رسالت، تسريع و اجراي مستقيم اين عمليات در دستور كار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرارگرفت.

میرزایی می افزاید: اين طرح كه شامل فاز مطالعاتي اوليه بوده، مشتمل بر كاناليزه نمودن حركت عابران پياده، احداث و احياي دوربرگردان شرق به شرق محور رسالت در محدوده ميدان رسالت و تامين دسترسي خيابان شهيد مدني به رسالت غرب است.

این در حالی است که در سال 1391 با اجرای چند طرح ترافیکی به ویژه احداث پل عابر پیاده، شاهد ترافیکی روانی در این میدان بوده ایم.

بنابراین با اجرای مطالعات صورت گرفته و پیاده سازی این طرح، به زودی شاهد ترافیک روانی در بزرگراه رسالت و میدان رسالت خواهیم بود.

تسهیل ترافیک بزرگراه رسالت با احداث خط 5 اتوبوس‌های بی آر تی
برخلاف تصورات احداث بی آرتی نه تنها منجر به ایجاد ترافیک در بزرگراه رسالت نشد، بلکه اکنون شاهد تسهیل ترافیک در بزرگراه رسالت هستیم، چرا که بسیاری از سفرهای روزانه شهروندان در این مسیر توسط اتوبوس‌های بی آر تی صورت می‌گیرد.

در واقع طی این چند سال با افتتاح بی آرتی در این محدوده شاهد کاهش تردد خودروهای شخصی و تمایل مردم به استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی بوده ایم. همچنین در طول مسیر این خط مترو نیز وجود دارد و شهروندان به راحتی می توانند وارد شبکه مترو شوند.

علاوه بر خط 5 اتوبوس‌های تندرو در مسیر این بزرگراه که دارای خط ویژه است، خط دو مترو تهران در سه ایستگاه تهرانپارس، علم و صنعت و سرسبز با بزرگراه رسالت تلاقی دارد.

احداث ششمین پل عابر مکانیزه در بزرگراه رسالت
به منظور کاهش تصادفات احتمالی و افزایش ضریب ایمنی تردد عابران پیاده، احداث این پل عابر مکانیزه در بزرگراه رسالت مقابل خیابان شهید هدایتی و درمحدوده ایستگاه BRT کرمان، در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 قرار گرفته است .

هم اکنون مصوبه احداث این پل عابر مکانیزه از سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران اخذ شده و در دستور کار معاونت قرار گرفته است که به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود .

ورودی و خروجی‌های بزرگراه رسالت
مهم‌ترین ورودی و خروجی‌های بزرگراه رسالت از شرق به غرب عبارتند از: بزرگراه شهید‌یاسینی، جاده دماوند،بلوار پروین، بلوار شاهد،خیابان آرش تیرانداز، بزرگراه شهید باقری، خیابان هنگام، خیابان دکتر آیت، بزرگراه امام علی(ع)،خیابان شهید منصوری، خیابان شهید‌ همایی، خیابان استاد حسن بنا، بزرگراه شهیدصیاد شیرازی،پل سیدخندان، خیابان شریعتی، خیابان پالیزی،بزرگراه شهید‌حقانی،مصلی،بزرگراه شهید مدرس،بلوار آفریقا، بلوار بیهقی،تونل رسالت.

این بزرگراه در مسیر خود از محله‌های عباس آباد، نارمک و مجیدیه می‌گذرد. همچنین دانشگاه علم و صنعت، باغ موزه مینیاتور تهران، وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات و مصلی بزرگ امام خمینی از مهم‌ترین اماکن عمومی و علمی کشور هستند که در مسیر بزرگراه رسالت واقع شده‌اند.

تونل رسالت
تونل رسالت تونلی ۹۵۰ متری است که از میدان آفریقا شروع و به بزرگراه کردستان ختم می‌شود. با اجرای این پروژه بار ترافیکی بزرگراه شهید همت کاهش یافته است.

این تونل شامل دو قسمت است که قسمت اول دارای دو تونل که طول آن تقریبا ۸۲۲ متر و از میدان آفریقا تا دره نظامی گنجوی می‌باشد و قسمت دوم دارای دو تونل بهم چسبیده که طول آن تقریبا برابر ۱۶۰ متر بوده که از دره نظامی گنجوی تا بعد از خیابان اسدآبادی امتداد می یابد.

در این تونل از سیستم‌های هوشمند استفاده شده و سیستم نور پردازی و روشنایی در طول تونل با توجه به شرایط محیطی بیرونی و درونی تونل و متناسب با وضعیت دید راننده تنظیم می شود. همچنین این سیستم در صورت افزایش غلظت آلاینده‌ها بر اثر افزایش بار ترافیکی در درون تونل از ورود خودروها به داخل آن ممانعت به عمل می آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.